sixt share carsharing de voertuigen

VRAGEN OVER DE AUTO'S?

Hier vind je alles wat je moet weten

Mag ik roken in de auto?

Roken is niet toegestaan ​​in onze auto's. Zo geniet iedereen van een frisse auto!

Kan ik huisdieren meenemen?

Zeker! Het meenemen van huisdieren is toegestaan ​​in een (afgesloten) bench. Hierdoor hebben andere gebruikers geen last van haren of vuil in de auto. Zonder bench mogen helaas geen huisdieren vervoerd worden met SIXT share.

Autogebruik

Waar moet ik rekening mee houden bij elektrische auto's?

In een elektrische auto rijden, werkt iets anders dan in een brandstofauto. Wij zorgen ervoor dat de auto's zo veel mogelijk opgeladen zijn, zodat je je nergens zorgen over hoeft te maken. Parkeer de auto gewoon op de volgende hoek en zorg ervoor dat het batterijniveau niet onder de 15% komt. Mocht je tussentijds toch willen laden of wil je de auto vol achterlaten voor de volgende klant, dan kan je de auto aan een publieke lader hangen. Hier lees je hoe dat werkt en vind je nog meer tips & tricks.

Hoe start ik een automatische auto?

Om de motor te starten zorg je dat de auto in stand P staat, druk je de rem in en druk je op de start/stop-knop. Je hoort vervolgens niks. Veel rijplezier!

Waar is de sleutel van de auto?

Je vindt de autosleutel in het dashboardkastje.

Welk type auto's kan ik huren?

Met SIXT share rij je in de coolste auto met minimale reclame. Wij hebben enkel elektrische auto's beschikbaar in Nederland. Bekijk onze vloot voor de specifieke modellen. Voor meer informatie omtrent het opladen van de auto's, bekijk onze pagina over Opladen.

App

De auto gaat niet open, hoe kan dat?

Als een auto niet kan worden geopend, kan dit verschillende oorzaken hebben. Neem contact met ons op via het gratis nummer (+31) (0) 23 741 2442 of email ons op sixtshare-nl@sixt.com. We helpen je graag verder.

Waarom gaat de auto niet op slot?

Als een auto niet kan worden afgesloten, kan dit verschillende oorzaken hebben. Neem contact met ons op via het gratis nummer (+31) (0) 23 741 2442 of email ons op sixtshare-nl@sixt.com. We helpen je graag verder.

Ik moest opnieuw mijn PIN invoeren. Waarom is dat?

Wanneer de motor van je SIXT share auto voor 20 minuten of langer uitstaat tijdens je rit, vraagt de SIXT app om opnieuw je PIN in te vullen. Dit is voor extra beveiliging. Heb je een korte stop en wil je verder met je rit? Vul dan je PIN in. Dit zorgt ervoor dat de auto weer gestart kan worden nadat deze tijdelijk geblokkeerd was met een startonderbreker, een extra beveiliging op de auto. Indien je je rit of huur al hebt beëndigd, vul dan niet je PIN in en neemt telefonisch contact op met onze klantenservice 

Uitrusting

Zijn er kinderzitjes of zitverhogers in de auto aanwezig?

Sorry! Onze auto's zijn momenteel niet uitgerust met kinderzitjes en stoelverhogers.

Liggen er ijskrabbers in de auto's?

Ja. Je kunt winter-proof op weg.

Zijn er handgeschakelde of automatische voertuigen beschikbaar?

Onze elektrische auto's zijn allemaal automatisch. Wel zo makkelijk.

Gevonden voorwerpen

Ik heb iets gevonden in de auto. Wat moet ik doen?

Dit mag je laten liggen in het dashboardkastje of in de kofferbak. We zouden het fijn vinden als je het meldt via (+31) (0) 23 741 2442 of sixtshare-nl@sixt.com. Dan nemen wij contact op met de vorige bestuurder. Dankjewel!

Ik heb iets laten liggen in de auto. Wat moet ik doen?

Neem contact op met (+31) (0) 23 741 2442 of sixtshare-nl@sixt.com. Dan helpen we je het terug te vinden.

Verdere categorieën

Mogelijkheden & Beperkingen

Mag ik in het buitenland rijden? Mag ik dieren meenemen?

Reserveren en huren

Hoe lang kan ik voertuigen huren? Welk soort pakketten zijn beschikbaar voor de SIXT vloot?

Zakelijk gebruik

Zijn er speciale zakelijke mogelijkheden voor SIXT share en hoe kan ik een bedrijfsprofiel aanmaken?

Registreren en account

Hoe verander ik mijn SIXT share PIN? Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Parkeren & servicegebieden

Kan ik het voertuig vanaf de luchthaven ophalen? Kan ik in betaalde parkeergebieden probleemloos parkeren?

Schade en dekking

Hoe meld ik schade aan een voertuig? Hoe hoog is het eigen risico bij een ongeval?

Auto opladen

Hoe laad ik een SIXT share voertuig op? Waarom heb ik geen tegoed ontvangen na het opladen?

Tarieven

Hoe werkt de prijsberekening? Hoeveel kilometers zitten bij de prijs inbegrepen?

Betaling en factuur

Zijn er collectieve regelingen? Moet ik een aanbetaling doen, en zo ja, hoeveel is dit?

Loyalty Program

APP DOWNLOADEN. REGISTREREN. RIJDEN.