sixt share carsharing tarieven 1

VRAGEN OVER BETALING EN FACTURERING?

Hier vind je alles wat je moet weten

AANBIEDINGEN

Ik heb een SIXT share voucher code. Hoe kan ik die inwisselen?

Simpel! 

  1. Open de SIXT app en selecteer de SIXT share tab, selecteer vervolgens een voertuig op de kaart en breid het menu uit om de details van het voertuig te bekijken.
  2. Scroll vervolgens naar beneden en selecteer "+ Voucher toevoegen" om de vouchercode in te voeren. 

Het is mogelijk om meerdere vouchers op te slaan in de app. Om een voucher te gebruiken,  activeer je deze nadat je een auto hebt gereserveerd en voordat je de huur start.

Algemeen

Hoe werkt de prijsberekening?

De prijsberekening is dynamisch en is bijvoorbeeld afhankelijk van het tijdstip en de plaats, maar ook van het model van het voertuig. Voorafgaand aan de rit bekijk je in de app de actuele geldige prijs per minuut. De prijs voor een langere reservering is ongeveer 30% van de huidige prijs per minuut. Voor langere ritten betaal je automatisch het maximale dagtarief. Deze vind je voor aanvang van de reis in de app. Als je reis langer dan een dag duurt, schakelt het prijssysteem na elke 24 uur terug naar het minutentarief. De vermelde prijs per minuut geldt op het moment van de huur. (Voorbeeld: huurperiode van 25 uur, dagtarief € 59 + 60 min. x € 0,30 (minuutprijs bij huur) = totaalprijs: € 77). Op speciale afleverlocaties (bijv. luchthavens) gelden extra kosten. Deze vind je terug op onze pagina “Tarieven”.

Hoeveel kilometers zijn inbegrepen?

Een kilometerpakket boek je als ‘extra’ kilometers, bovenop de standaard inbegrepen kilometers van je rit. Bij het minutentarief heb je 200 km standaard inbegrepen en bij een uur- of dagpakket varieert het aantal standaard inbegrepen kilometers. Deze zijn namelijk afhankelijk van de duur van je rit. Wanneer de standaard inbegrepen kilometers zijn ‘opgereden’, rekenen we per extra kilometer 34 cent. Met een kilometerpakket vul je dus de standaard inbegrepen kilometers aan, met extra kilometers. Hoeveel? Dat bepaal je zelf. We hebben verschillende pakketten.
Bijvoorbeeld: je boekt een 3-uurspakket met 80 kilometer standaard inbegrepen. Daarnaast kies je voor een kilometerpakket van extra 50 kilometer. Hiermee vergroot je de kilometers van je rit naar 130 kilometer, die je binnen de 3 uur kunt rijden. Een overzicht van de tarieven vind je op de website.

Hoe boek ik een uur-, dag- of kilometerpakket?

Deze pakketten boek je in de SIXT app. Open het tabblad ‘share’, kies een auto uit en klik op ‘reserveren’. Je krijgt direct alle beschikbare pakketten te zien. Selecteer het pakket dat je wilt en klik op ‘bevestigen’. Je reserveert de auto de eerste 15 minuten gratis. Je pakket begint wanneer je de auto opent en dus je rit start.

Welke kilometerpakketten zijn er en wat zijn de voordelen?

Je kunt kiezen uit vier kilometerpakketten: + 50 km, + 100 km, + 150 km en + 250 km. Alle kilometerpakketten zijn natuurlijk goedkoper dan de 34 cent die we rekenen per extra kilometer, buiten de standaard inbegrepen kilometers.
Bijvoorbeeld: je boekt een dagpakket met 200 standaard inbegrepen kilometers. Daarnaast boek je een kilometerpakket van 250 km voor € 60. Je kunt dan in totaal 450 kilometer rijden. Je besparing: 250 km * € 0,34 - € 60,00 = € 25,- (-30%).

Waar moet ik op letten bij het boeken van een kilometerpakket?

Je kunt alleen een kilometerpakket boeken tijdens het maken van je reservering. Wanneer je een rit bent gestart is het niet meer mogelijk om het pakket toe te voegen. Hou er rekening mee dat een kilometerpakket alleen geldig is voor het minuut-, uur of dagpakket dat je hebt geboekt. Je kunt een kilometerpakket niet ‘meenemen’ op volgende ritten. Resterende kilometers vervallen na afloop van je rit.
Bijvoorbeeld: je boekt een 3-uurspakket met 80 kilometer standaard inbegrepen en een kilometerpakket met 50 kilometer extra. Binnen deze 3 uur rij je 120 km. De resterende 10 kilometer vervalt.

Ik heb een pakket geboekt, maar ben nog niet met de autohuur begonnen. Kan ik het pakket nog wijzigen of annuleren?

Geen probleem! Geboekte pakketten kunnen op ieder moment vóór aanvang van de reis (dus vóór het ‘Ontgrendelen’ van de auto) flexibel worden gewijzigd. Om dit te doen, klik het scherm open waarin de timer aftelt. Swipe naar rechts langs de verschillende opties, totdat je het icoontje ‘Annuleren’ ziet staan en klik hierop. Bevestig de annulering door op de knop ‘Reservering Annuleren’ te klikken.

Mijn huur is gestart. Kan ik het pakket nog wijzigen of annuleren?

Nee, vanaf het moment dat de knop ‘Ontgrendelen’ is aangeklikt, is het helaas niet mogelijk om het geboekte pakket te wijzigen of te annuleren.

Ik zou graag in de komende dagen een pakket willen boeken. Hoelang van tevoren moet/kan ik dit doen?

Zodra je het pakket boekt, heb je 15 minuten om bij de auto te komen. Je kunt je reservering tot maximaal 12 uur verlengen tegen een vergoeding. Deze verlengde reservering kost ongeveer 30% van de huidige minuutprijs. ‘s Avonds tussen 22.00 – 06.00 uur is de reservering altijd kosteloos. Houd er rekening mee dat de auto weer wordt vrijgegeven voor andere gebruikers, als je de huur niet start voordat de reservering is verlopen.

Mag ik het servicegebied verlaten als ik een pakket heb gekozen?

Dat mag zeker! Je mag met de auto buiten het servicegebied en zelfs de grens over, zolang er wordt voldaan aan onze Algemene Voorwaarden. Je rit kan echter alleen worden beëindigd binnen het servicegebied én in het land waar je de auto hebt opgepikt. Voor tussenstops kun je de voertuigsleutel gebruiken om het voertuig te vergrendelen, die zich in het handschoenenkastje bevindt.

Hoe weet ik hoeveel tijd ik nog over heb van mijn pakket tijdens de reis?

Gedurende de reis laat de app zien hoe lang je al onderweg bent, zodat je eenvoudig de resterende tijd kunt berekenen. 15 minuten vóór afloop van het geboekte pakket ontvang je een push-notificatie hierover. Je kunt de auto natuurlijk ook nog na de duur van het geboekte pakket behouden. In dat geval betaal je een minuutprijs van € 0,28/minuut of de maximale dagprijs die in de app werd getoond op het moment van boeken.

Ik wil het voertuig graag langer dan de duur van het geboekte pakket behouden. Is dit mogelijk?

Gedurende de reis laat de app zien hoe lang je al onderweg bent, zodat je eenvoudig de resterende tijd kunt berekenen. 15 minuten vóór afloop van het geboekte pakket ontvang je een push-notificatie hierover. Je kunt de auto natuurlijk ook nog na de duur van het geboekte pakket behouden. In dat geval betaal je een minuutprijs van € 0,28/minuut of de maximale dagprijs die in de app werd getoond op het moment van boeken.

Komen er kosten bij als ik het inbegrepen aantal kilometers overschrijdt? En wat gebeurt er met de kilometers als ik het voertuig langer houd dan de duur van het pakket?

Ja. Ons systeem houdt automatisch bij hoeveel kilometers je rijdt tijdens de duur van het geboekte pakket. Iedere extra bijkomende kilometer wordt berekend tegen de gebruikelijke prijs en opgeteld bij het factuurbedrag. Ditzelfde geldt voor de tijd; behoudt je de auto langer dan het aangegeven tijdstip van het geboekte pakket, dan worden de extra minuten bij de pakketprijs opgeteld tegen de gebruikelijke minuutprijs.

Ik heb mijn pakket niet volledig gebruikt. Krijg ik het verschil in kilometer en/of tijd vergoed?

Nee, helaas kunnen we de overgebleven kilometers en/of minuten niet vergoeden. Maak daarom optimaal gebruik van je pakket.

Factuur

Voor ik de weg op ging werd er €20,00 afgeschreven. Waarom?

Voor de start van je huur reserveren wij het verwachte factuurbedrag plus een borgsom. Deze reservering wordt gedaan voor elke boeking voor een bedrag van €20,00. Als het factuurbedrag stijgt door extra diensten, zal een nieuwe borgsom worden gevraagd op uw creditcard. De huur is alleen mogelijk als het gevraagde borgbedrag is bevestigd. Het gereserveerde bedrag wordt automatisch vrijgegeven. De definitieve vrijgave is afhankelijk van uw bank en kan enkele dagen duren. Helaas hebben wij hier geen invloed op.

De borgsom is niet vrijgegeven.

Het is onderweg! De borsgom wordt automatisch vrijgegeven na de afrekening van de huur. Afhankelijk van je bank kan de uitgave enkele dagen duren.

Bieden jullie verzamelfacturen?

Op dit moment bieden wij geen verzamelfacturering aan.

Kan de betaalwijze voor een factuur later worden gewijzigd?

Sorry, dit is helaas niet mogelijk. Aan het begin van de rit maken we gebruik van het bestaande betaalmiddel voor de eindafrekening.Je kunt jouw betaalmiddel voor toekomstige ritten snel en eenvoudig wijzigen in onze app. Selecteer rechtsonder "Account". Je vindt dan een overzicht van je betalingsgegevens onder jouw boekingsprofielen.

Hoe kan ik het factuuradres aanpassen?

In de SIXT app onder ''Boekingsprofielen''. Je kunt dan voor het maken van de reservering jouw gewenste profiel selecteren en dit factuuradres gebruiken.

Waar kan ik mijn facturen inzien?

Je ontvangt de facturen per e-mail en kunt ze terug vinden in de SIXT app onder ''Mijn boekingen''.

Is er een waarborgsom nodig?

Aan het begin van de huurperiode wordt een borg geblokkeerd. De hoogte van de borg is afhankelijk van het verwachte bedrag van de huurprijs. Indien er aan het begin van de huurperiode geen geschatte huurprijs is, loopt de borgsom op tot €25,00.

Betaling

Mijn creditcard werkt niet bij SIXT share.

We controleren een nieuwe creditcard wanneer je deze toevoegt aan je klantenrekening. De creditcard wordt door ons systeem geweigerd als deze controle mislukt. Neem in dit geval contact op met uw creditcardmaatschappij. Is het niet mogelijk om een voertuig te reserveren? Voordat je begint, reserveren wij het verwachte factuurbedrag plus een borgsom van jouw creditcard. Deze aanvraag wordt voor elke boeking gedaan voor een bedrag van €20,00. De huur is alleen mogelijk wanneer het bedrag is vrijgegeven. Als op enig moment de borg op jouw creditcard niet kan worden geblokkeerd, wordt de creditcard door ons systeem geweigerd. Neem in dit geval contact op met uw creditcardmaatschappij.

Ik kan mijn creditcard niet aan mijn account toevoegen. Hoe komt dat?

Wanneer je een creditcard toevoegt, zullen wij deze controleren en een borgsom van €0,01 reserveren. De creditcard wordt opgeslagen, zodra het gevraagde borgbedrag is vrijgegeven.

Welke betaalmethodes behoren tot de mogelijkheden?

Je betaald met creditcards (VISA, Mastercard, American Express, Discover, Diners Club, JCB).

Wat is PSD2?

De PSD2 (Payment Services Directive 2) is een EU-richtlijn voor de regulering van betalingsdiensten en betalingsdienstaanbieders. Een eenvoudige uitleg voor PSD2: vanaf 14-09-2019 helpt een verificatieproces in twee fasen de klant met een veilige betaling op het internet. Eén enkel wachtwoord zal niet langer volstaan. Recentelijk heeft u twee of meer factoren uit verschillende categorieën nodig voor betaling of andere "activiteiten met een risico op fraude". Zo is bijvoorbeeld een combinatie van wachtwoord en vingerafdruk mogelijk, of een pincode die gekoppeld is aan een smartphone. Maar ook PIN en TAN zijn een geldige combinatie. In het betaalproces op onze website of in de SIXT app kan het vanaf 14-09-2019 voorkomen dat er een volgende stap wordt toegevoegd waarbij de bank uw identiteit vaststelt. De verificatie wordt eenvoudigweg geïntegreerd in het betalingsproces.

Verdere categorieën

Mogelijkheden & Beperkingen

Mag ik naar het buitenland rijden? Mag ik dieren in de auto vervoeren?

Reserveren en huren

Hoe lang kan ik voertuigen huren? Welk soort pakketten zijn beschikbaar voor de SIXT vloot?

Zakelijk gebruik

Zijn er speciale zakelijke mogelijkheden voor SIXT share en hoe kan ik een bedrijfsprofiel aanmaken?

Registreren en account

Hoe verander ik mijn SIXT share PIN? Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Parkeren & servicegebieden

Kan ik het voertuig vanaf de luchthaven ophalen? Kan ik in betaalde parkeergebieden probleemloos parkeren?

Schade en dekking

Hoe meld ik schade aan een voertuig? Hoe hoog is het eigen risico bij een ongeval?

Auto opladen

Hoe laad ik een SIXT share voertuig op? Waarom heb ik geen tegoed ontvangen na het opladen?

Tarieven

Hoe werkt de prijsberekening? Hoeveel kilometers zitten bij de prijs inbegrepen?

APP DOWNLOADEN. REGISTREREN. RIJDEN.