sixt share carsharing faqs

VRAGEN OVER HET RESERVEREN EN HUREN?

Hier vind je alles wat je moet weten

Huren

Wanneer start de huur?

Wanneer je de auto opent met de SIXT app, dus zodra je op 'Ontgrendelen' klikt, start jouw huurperiode. Pas vanaf dit moment rekenen we de actuele minuutprijs aan. Verleng je de kosteloze reservering van 15 minuten, dan worden de verlengingskosten ook in rekening gebracht. Check de auto altijd van tevoren op eventuele schade's en maak hier een melding van in de SIXT app. Maak je nieuwe schade, rapporteer dit dan aan ons en lees onze Algemene Voorwaarden ook goed!

Hoe lang kan ik de auto huren?

Je kunt een auto maximaal 27 aaneengesloten dagen huren.

Hoe huur ik een auto?

Je huurt een SIXT share auto via de SIXT app. In de app selecteer je een beschikbare auto op de kaart, klik op 'reserveren' en zodra je bij de auto bent, selecteer je 'Ontgrendelen'. De auto ontgrendel je makkelijk via de SIXT app. Je vindt de sleutel altijd in het dasboardkastje. Beëindig de huur via de SIXT app.

Hoe lang kan ik een auto reserveren?

Met de SIXT app reserveer je gratis een auto voor maximaal 15 minuten. Wil je hem langer reserveren? Dit kost ongeveer 30% van de actuele prijs per minuut en kan voor maximaal 12 uur worden gedaan. Tip voor vroege vogels: een reservering is 's nachts tussen 22:00 en 06:00 uur gratis, van zondag tot donderdag. Wanneer je de huur niet start aan het einde van de reserveringsperiode, wordt de auto weer vrijgegeven voor alle gebruikers.

Waar kan ik de SIXT share auto's vinden?

De SIXT share auto's kan je vinden in de servicegebieden van Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. In Duitsland zijn de auto's verdeeld over de servicegebieden in Berlijn, Hamburg en München. Ook in Duitsland kun je de SIXT share auto's achterlaten bij geselecteerde Duitse SIXT vestigingen in Bochum, Dresden, Duisburg, Leipzig en Neurenberg. Check de SIXT app voor de auto's bij jou in de buurt! 

Ik kan de auto niet vinden. Wat moet ik doen?

Er kunnen verschillende redenen zijn als je geen auto kunt vinden. Neem contact op met de klantenservice via +31 23 741442, en die helpt je verder.

Wat moet ik doen als er momenteel geen auto in de buurt beschikbaar is?

Met behulp van Car Radar informeren we je als er een auto beschikbaar wordt en reserveren we deze voor je.

  • Om Car Radar te gebruiken vul je de gewenste plaats en het tijdstip in waarop je een voertuig nodig hebt.
  • Daarnaast gebruiken we je huidige filterinstellingen voor het zoeken en kijken we naar een geschikt voertuig vanaf het gewenste tijdstip - gedurende een uur en binnen een straal van 500 m.
  • Zodra we een voertuig gevonden hebben, wordt dit automatisch 15 minuten gratis voor je gereserveerd en brengen we je hiervan via een pushbericht op de hoogte.
  • Zoals gewoonlijk kun je de reservering verlengen of je huur configureren. Voeg bijvoorbeeld paketten of beschermingsopties toe.

Als meerdere personen tegelijkertijd op dezelfde plaats een zoekopdracht starten, geldt het principe "wie het eerst komt, het eerst maalt".

Kan ik mijn huur vooraf plannen?

Met behulp van Car Radar zoeken we een geschikt voertuig voor je. Vul de gewenste plaats en het tijdstip in waarop je een voertuig nodig hebt. Je kunt maximaal 10 dagen vooruit een zoekopdracht starten.

  • Daarnaast gebruiken we je huidige filterinstellingen voor het zoeken en kijken we naar een geschikt voertuig vanaf het gewenste tijdstip - gedurende een uur en binnen een straal van 500 m.
  • Zodra we een voertuig gevonden hebben, wordt dit automatisch 15 minuten gratis voor je gereserveerd en brengen we je hiervan via een pushbericht op de hoogte.
  • Zoals gewoonlijk kun je de reservering verlengen of je huur configureren. Voeg bijvoorbeeld pakketten of beschermingsopties toe.

Als meerdere personen tegelijkertijd op dezelfde plaats een zoekopdracht starten, geldt het principe "wie het eerst komt, het eerst maalt".

App

Hoe kan ik de auto openen en op slot doen?

Easy: open de auto via de SIXT app en starten maar! Tijdens de huurperiode kun je de autosleutel gebruiken om de auto te openen en op slot te doen bij bijvoorbeeld kort parkeren. Deze vind je in het dashboardkastje. Huur beëndigen? Leg dan de sleutel weer terug in het dashboardkastje en sluit de auto met de SIXT app.

Kan ik filteren op specifieke modellen?

Zeker! Je kunt gemakkelijk de voorkeuren wijzigen om zo je favoriete auto's te vinden. Open de SIXT app en gebruik eenvoudig de filterfunctie aan de rechterkant.

De auto gaat niet open. Wat moet ik doen?

Als een auto niet kan worden geopend, kan dit verschillende oorzaken hebben. Neem contact met ons op via het gratis nummer (+31) (0) 23 741 2442 of email ons op sixtshare-nl@sixt.com. We helpen je graag verder.

De auto sluit niet af. Wat moet ik doen?

Als een auto niet kan worden afgesloten, kan dit verschillende oorzaken hebben. Neem contact met ons op via het gratis nummer (+31) (0) 23 741 2442 of email ons op sixtshare-nl@sixt.com. We helpen je graag verder.

Ik moest opnieuw mijn PIN invoeren. Waarom is dat?

Wanneer de motor van je SIXT share auto voor 10 minuten of langer uitstaat tijdens je rit, vraagt de SIXT app om opnieuw je PIN in te vullen. Dit is voor extra beveiliging. Heb je een korte stop en wil je verder met je rit? Vul dan je PIN in. Dit zorgt ervoor dat de auto weer gestart kan worden nadat deze tijdelijk geblokkeerd was met een startonderbreker, een extra beveiliging op de auto. Indien je je rit of huur al hebt beëndigd, vul dan niet je PIN in en neemt telefonisch contact op met onze klantenservice.

et voertuig is van binnen of van buiten vuil. Hoe kan ik dit melden?

Hoewel al onze voertuigen regelmatig worden onderhouden en gereinigd, kan het toch gebeuren dat uw gereserveerde auto vuil is. Neem een paar minuten de tijd om de toestand van de auto te melden via de SIXT-app en help ons om u te voorzien van de beste ervaring bij het gebruik van SIXT share.

U vindt de optie "Schade & Netheid" tijdens een lopende reservering of verhuur in de SIXT app. Klik daarop en vertel ons wat er gedaan moet worden door te kiezen of de auto vuil is van binnen, van buiten, of allebei. Er zijn meerdere opties bij het doorgeven van de toestand van de auto en u kunt zelfs foto's uploaden. Als u klaar bent, klikt u op "Melden" en ons team zal zo snel mogelijk actie ondernemen. Natuurlijk kunt u het voertuig nog steeds gebruiken om uw bestemming te bereiken, na het melden van de toestand van het voertuig.

Uitrusting

Hebben jullie kinderzitjes of boosters in de auto's?

De auto's zijn momenteel niet uitgerust met kinderzitjes of boosters.

Hebben de auto's ruitenkrabbers?

Ja, alle auto's zijn uitgerust met ruitenkrabbers.

Wat voor versnellingsbakken hebben de auto's?

In Nederland zijn de auto's 100% elektrisch en dus uitgerust met een automatische versnelling. In Duitsland bieden we zowel auto's met automatische als met handmatige versnellingsbak, omdat daar ook nog auto's op brandstof worden gebruikt. Om erachter te komen welk type versnellingsbak een auto heeft, klik een van de auto's aan op de kaart en open de uitgebreide gegevens.

Gevonden voorwerpen

Ik heb iets gevonden in de auto. Wat moet ik doen?

Dit mag je laten liggen in het dashboardkastje of in de kofferbak. We zouden het fijn vinden als je het meldt via (+31) (0) 23 741 2442 of sixtshare-nl@sixt.com. Dan nemen wij contact op met de vorige bestuurder. Dankjewel!

Ik heb iets laten liggen in de auto. Wat moet ik doen?

Neem contact op met (+31) (0) 23 741 2442 of sixtshare-nl@sixt.com. Dan helpen we je het terug te vinden.

Autogebruik

Waar moet ik rekening mee houden bij elektrische auto's?

In een elektrische auto rijden, werkt iets anders dan in een brandstofauto. Wij zorgen ervoor dat de auto's zo veel mogelijk opgeladen zijn, zodat je je nergens zorgen over hoeft te maken. Parkeer de auto gewoon op de volgende hoek en zorg ervoor dat het batterijniveau niet onder de 15% komt. Mocht je tussentijds toch willen laden of wil je de auto vol achterlaten voor de volgende klant, dan kan je de auto aan een publieke lader hangen. Hier lees je hoe dat werkt en vind je nog meer tips & tricks.

Hoe start ik een automatische auto?

Om de motor te starten zorg je dat de auto in stand P staat, druk je de rem in en druk je op de start/stop-knop. Je hoort vervolgens niks. Veel rijplezier!

Waar is de sleutel van de auto?

Je vindt de autosleutel in het dashboardkastje.

Welk type auto's kan ik huren?

Met SIXT share rij je in de coolste auto met minimale reclame. Wij hebben enkel elektrische auto's beschikbaar in Nederland. Bekijk onze vloot voor de specifieke modellen. Voor meer informatie omtrent het opladen van de auto's, bekijk onze pagina over Opladen.

Huur beëindigen

Hoe en waar mag ik parkeren en de huur beëndigen?

Een rit kan je beëindigen in een servicegebied of bij een SIXT vestiging in Nederland. Het servicegebied is het gebied waar SIXT share actief is en de auto's dus vrij rond rijden in de stad. Je mag gratis parkeren op de openbare toegankelijke parkeerplaatsen in dit gebied. Let hierbij wel op dat de auto daar minimaal de komende 48 uur mag staan. Voor het beëindigen van de huur bij een SIXT vestiging worden extra kosten berekend. Volg de inleverborden bij de SIXT vestiging, neem de autosleutel mee uit de auto, beëindig de huur met de app en vergrendel vervolgens de auto met de autosleutel. De sleutel kan je inleveren bij de sleutelkluis of afgeven bij de SIXT balie. Voor parkeren buiten de servicegebieden van de SIXT share steden betaal je zelf de parkeerkosten. Per stad gelden verschillende parkeerregels die je via onderstaande links kan vinden: Amsterdam, Rotterdam, Den Haag

Hoe lever ik de auto in bij een SIXT vestiging?

Met SIXT share heb je de mogelijkheid om de auto in heel Nederland bij een SIXT vestiging in te leveren (mits deze ook in Nederland is opgepikt). Wanneer je de huur beëindigd bij een SIXT vestiging, raden we je aan om de gewenste SIXT vestiging te informeren. Volg de inleverborden bij de SIXT vestiging, neem de autosleutel mee uit de auto, beëindig de huur met de app en vergrendel vervolgens de auto met de autosleutel. De sleutel kan je inleveren bij de sleutelkluis of afgeven bij de SIXT balie. Als je de huur beëindigd bij een SIXT vestiging, worden er wel extra kosten berekend. Deze kun je terugvinden op onze Tarievenpagina.

Mag ik naar een andere stad rijden?

Ja. Met SIXT share reis je makkelijk tussen de servicegebieden in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Je mag de huur in een andere stad beëndigen mits je je in een servicegebied bevindt. Er kunnen extra kosten worden berekend wanneer je naar een ander servicegebied gaat, die je kunt vinden in ons tariefoverzicht.

Verdere categorieën

Mogelijkheden & Beperkingen

Mag ik in het buitenland rijden? Mag ik dieren meenemen?

Reserveren en huren

Hoe lang kan ik voertuigen huren? Welk soort pakketten zijn beschikbaar voor de SIXT vloot?

Zakelijk gebruik

Zijn er speciale zakelijke mogelijkheden voor SIXT share en hoe kan ik een bedrijfsprofiel aanmaken?

Registreren en account

Hoe verander ik mijn SIXT share PIN? Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

Parkeren & servicegebieden

Kan ik het voertuig vanaf de luchthaven ophalen? Kan ik in betaalde parkeergebieden probleemloos parkeren?

Schade en dekking

Hoe meld ik schade aan een voertuig? Hoe hoog is het eigen risico bij een ongeval?

Auto opladen

Hoe laad ik een SIXT share voertuig op? Waarom heb ik geen tegoed ontvangen na het opladen?

Tarieven

Hoe werkt de prijsberekening? Hoeveel kilometers zitten bij de prijs inbegrepen?

Betaling en factuur

Zijn er collectieve regelingen? Moet ik een aanbetaling doen, en zo ja, hoeveel is dit?

APP DOWNLOADEN. REGISTREREN. RIJDEN.