Hoe meld ik nieuwe schades?
In de SIXT-app kun je in één oogopslag alle reeds gemelde schades van een voertuig zien. Klik na het reserveren van het voertuig op “Schades” om ze te bekijken. Heb je een nieuwe schade ontdekt? Meld deze dan in ieder geval via het schaderapport in de app. Informeer daarnaast altijd de politie, ongeacht of de schade door iemand anders of door jezelf is veroorzaakt. Als huurder ben je verplicht om alle redelijke maatregelen te nemen om schade te beperken en bewijs veilig te stellen. Lees onze algemene voorwaarden (link naar https://www.sixt.de/pages/agb/) voor de juiste procedure met betrekking tot nieuwe schades.
Wat gebeurt er na het melden van een nieuwe schade?
Als een klant bij het overnemen van een van onze voertuigen een niet eerder gemelde schade ontdekt, leggen we deze vast. Onze schadeafdeling neemt contact op met de vorige huurders om het verloop van de schade te reconstrueren en te verduidelijken.