DEKKINGSCLAIMS EN SCHADE AAN JE AUTO

Wat moet ik doen als ik betrokken ben geraakt bij een ongeval en hoe neem ik contact op met SIXT over eventuele dekkingsclaims?

IK BEN BETROKKEN GERAAKT BIJ EEN ONGEVAL, WAT MOET IK DOEN?

Wat je moet doen bij een ongeval wordt beschreven in je huurcontract. In ons nieuwere wagenpark zijn stickers aangebracht en alle sleutels zijn voorzien van een sleutelhanger met contactgegevens. Als je het huurcontract niet bij de hand hebt, moet het ongeval binnen 12 uur na optreden gerapporteerd worden bij onze hulplijn voor ongevallen/pech. 

WAT WORDT ER BESCHOUWD ALS EEN ONGEVAL?

Een ongeval wordt beschouwd als een plotselinge, onvrijwillige en externe gebeurtenis waarbij materiële schade en/of persoonlijk letsel optreedt.

WAT MOET IK DOEN ALS IK EEN ONGEVAL HEB GEHAD OF PECH HEB?

WAT MOET IK DOEN ALS IK GEEN SCHULD HEB AAN EEN ONGEVAL/SCHADE?

Zorg dat je de contactgegevens van de andere partij hebt, zodat we namens jou de schade kunnen verhalen op hen en/of hun verzekeringsmaatschappij. Merk op dat ons verhaal op een andere partij jou niet ontslaat van de contractuele verplichting tot betaling van de schade.

HOE VRAAG IK EEN ONGEVALLENRAPPORTAGE BIJ SIXT OP?

Kijk in het handschoenenkastje van je huurauto, of download het formulier hier. Wij vragen je ook een kopie te maken van het ingevulde ongevalsrapport, voor toekomstige naslag.

WAT GEBEURT ER ALS IK GEFLITST WORD, OF EEN PARKEERBOETE KRIJG?

Jij bent, in overeenstemming met onze algemene voorwaarden, volledig aansprakelijk voor alle kosten en boetes die verband houden met verkeers- en administratieve overtredingen, zoals boetes en bekeuringen. Wij geven jouw contactgegevens door aan de informerende autoriteiten. Betaal boetes rechtsreeks aan de autoriteiten als zij contact met je opnemen. Er worden door SIXT geen betalingen verricht.

BRENGT SIXT IETS IN REKENING VOOR DE VERWERKING VAN BEKEURINGEN?

SIXT berekent in overeenstemming met de algemene voorwaarden een bedrag voor het verwerken van verkeersovertredingen. Je ontvangt tegelijkertijd met onze brief een kopie van de desbetreffende autoriteit.

Let op: het bedrag is exclusief de daadwerkelijke bekeuring. Betaal de boete rechtstreeks aan de autoriteit die contact met jou heeft opgenomen. Er worden door SIXT geen betalingen verricht.

IKZELF HEB GEEN OVERTREDING BEGAAN, MAAR EEN GEREGISTREERDE MEDEBESTUURDER WEL. MOET IK NU BETALEN?

Je dient de autoriteiten te informeren als de naam van de bestuurder verschilt van die van de abonnementhouder van SIXT+. Een bedrag wordt automatisch in rekening gebracht bij de houder van het SIXT+ abonnement en moet aan SIXT betaald worden. Het doet er niet toe wie dit bedrag betaalt. Er wordt geen afzonderlijke brief naar de daadwerkelijke overtreder gestuurd.

IK HEB EEN PROBLEEM MET MIJN HUURAUTO, MET WIE KAN IK CONTACT OPNEMEN?

In de auto is een sticker aangebracht met een nummer dat je kunt bellen als er problemen zijn met het voertuig. Je kunt dit nummer ook op de sleutelhanger vinden.

MIJN SIXT+ AUTO MOET GEREPAREERD WORDEN. KAN IK EEN VERVANGENDE AUTO KRIJGEN?

Bij het samenstellen van jouw SIXT+ abonnement kun je een optie voor een vervangende auto tijdens reparaties toevoegen.
Bij een ongeval dat je zelf hebt veroorzaakt, krijg je tijdens de reparatieperiode een vervangende auto van SIXT. Als je mobiel moet blijven is deze optie zeker de moeite waard, omdat een allriskverzekering uitsluitend reparatie van het voertuig dekt.

IK HEB GEEN ANTWOORD GEVONDEN OP MIJN VRAAG

Geen antwoord gevonden? Neem dan contact op via:

Tel.: 0031 (23) 5698656

E-Mail: plus-benelux@sixt.com