INLEVEREN VAN DE AUTO

Hoe en waar lever ik mijn SIXT+ auto in en hoe gaat dit in zijn werk?

WANNEER MAG IK MIJN SIXT+ AUTO OP Z'N VROEGST INLEVEREN?

Je mag jouw SIXT+ auto op elk gewenst moment inleveren. Het inleveren bij een SIXT vestiging wordt beschouwd als beëindiging van het bestaande contract.

Het inleveren voor het einde van een 30-daagse factureringstermijn leidt niet tot een  herberekening van de tijdsperiode. Het contractueel vastgelegde maandbedrag wordt altijd berekend voor een volledige periode van 30 dagen vooruit, ongeacht de inleverdatum. Je kunt jouw auto op elk gewenst moment voor het einde van de 30-daagse periode inleveren. We willen je wel vragen om ons minstens zeven dagen voor de inleverdatum te informeren, zodat we ons kunnen voorbereiden op de overdracht. Je kunt je inleverdatum invoeren in de SIXT app. Als je het voertuig inlevert zonder een datum te specifiëren, dan zullen wij een bedrag in rekening brengen van EUR 29,99.

HOE KAN IK MELDEN DAT IK MIJN AUTO WIL INLEVEREN?

Binnen je online profiel tref je, naast jouw actieve SIXT+ abonnement, ook een optie aan om het voertuig in te leveren. Kies deze optie. Je krijgt dan onmiddellijk alle benodigde informatie voor de volgende stappen.

WAAR MOET IK MIJN AUTO INLEVEREN?

Lever het voertuig direct in bij de SIXT vestiging waar je het voertuig hebt opgehaald. Je kunt informatie over de retourvestiging vinden in jouw online profiel.

Inleveren is ook zonder vooraankondiging mogelijk. In dit geval brengen we wel extra overdrachtskosten van EUR 39,99 in rekening brengen.

WAT GEBEURT ER ALS IK MIJN SIXT+ AUTO INLEVER?

Bij het inleveren wordt de auto gecontroleerd op schade en slijtage. We willen graag het proces van inleveren zo inzichtelijk mogelijk maken. Daarom roepen we vaak de hulp in van externe experts. Als het voertuig ingeleverd wordt, wordt samen met jou en de expert een overdrachtsprotocol opgesteld en foto's genomen.

Normale slijtage als gevolg van normaal gebruik zal geen bezwaar opleveren. Voor elke schadegebeurtenis worden kosten in rekening gebracht, met als maximum het in het abonnement bepaalde eigen risico.

KAN IK EROP VERTROUWEN DAT DE EVALUATIE ONPARTIJDIG EN ONAFHANKELIJK IS?

Voor een objectieve evaluatie van het voertuig en een onpartijdige beslissing over mogelijke schade roepen we bij het inleveren vaak de hulp in van een externe, onafhankelijke expert. In andere gevallen zal de SIXT-vestiging een overdrachtsprotocol met jou opstellen.

IK HEB GEEN ANTWOORD GEVONDEN OP MIJN VRAAG

Geen antwoord gevonden? Neem dan contact op via:

Tel.: 0031 (23) 5698656

E-Mail: plus-benelux@sixt.com