JE SIXT+ AUTO

Welke auto krijg ik en wat zijn de opties voor het samenstellen van mijn SIXT+ auto?

UIT WELKE AUTO'S KAN IK KIEZEN?

Bij een SIXT+ abonnement kies je uit verschillende pakketten en auto categorieën. Van compact en SUV's tot de meest luxe modellen en uitvoeringen. Op onze website en in onze app vind je alle beschikbare modellen.

WAT BETEKENEN DIE VOORBEELDAUTO'S PER VOERTUIGGROEP? WELKE AUTO KRIJG IK?

Onze belofte is dat alle klanten van ons SIXT+ abonnement een flexibele, snelle en onmiddellijk verkrijgbare mobiliteitsoplossing krijgen. Daarom bundelen we auto's uit dezelfde categorie, met vergelijkbare modellen (ook wel ACRISS-code genoemd). Zo kunnen we snel en gemakkelijk een auto garanderen. Welke auto je krijgt, wordt op de SIXT vestiging beslist op het moment van afhalen. Al onze SIXT+ auto's zijn nieuw of zo goed als nieuw (nooit meer dan 6-12 maanden oud) en zijn hoogwaardig uitgerust.

KRIJG IK EEN NIEUWE AUTO?

Al onze SIXT+ auto's zijn nieuw of zo goed als nieuw en maximaal 6-12 maanden oud. Elke auto wordt voor de overdracht professioneel gereinigd.

Ik zou graag winterbanden onder de auto hebben, maar kan deze niet kiezen?

Deze optie is niet binnen alle categorieën beschikbaar. Wanneer u winterbanden wenst, dan kunt u kiezen voor een categorie waarbij winterbanden wel optioneel is. Wanneer u al een Sixt+ abonnement heeft, dan kunt uw voertuig wisselen voor en categorie welke wel is uitgerust met winterbanden. Houd hierbij rekening met de wisselkosten van €49,- . 

TOT OP WELKE HOOGTE KAN IK MIJN SIXT+ AUTO ZELF SAMENSTELLEN?

Je krijgt een auto uit de geselecteerde categorie. Er is geen garantie dat je een bepaald model krijgt en kunt evenmin aanspraak maken op een specifiek voertuig, merk, model of motorversie.

Afhankelijk van de auto heb je de keuze tussen beschikbare opties. Dit omvat bijvoorbeeld meer vrije kilometers, een lager eigen risico voor de verzekering of de mogelijkheid om meer bestuurders te registreren.

MAG IK DE KLEUR VAN MIJN AUTO UITKIEZEN?

Helaas kunnen we geen rekening houden met voorkeur voor specifieke kleuren. De kleuren van alle SIXT+ auto's komen overeen met de gemiddelde voorkeur van autofabrikanten in Nederland dit betreft meestal metallic-kleuren.

KAN IK MEER VRIJE KILOMETERS RESERVEREN?

Tijdens het online samenstellen van je SIXT+ auto kun je een pakket kiezen met het aantal vrije kilometers dat je nodig hebt. Het aantal vrije kilometers varieert per gekozen auto.

KAN IK MEER VRIJE KILOMETERS RESERVEREN?

Tijdens het online samenstellen van je SIXT+ auto kun je een pakket kiezen met het aantal vrije kilometers dat je nodig hebt. Het aantal vrije kilometers varieert per gekozen auto.

KAN IK MIJN VRIJE KILOMETERS MEENEMEN NAAR EEN VOLGENDE MAAND?

Jazeker! Ongebruikte kilometers kun je meenemen naar een volgende maand. Als je merkt dat het aantal gereden kilometers verschilt van wat je gepland had, dan kun je dit op elk gewenst moment aanpassen via je profiel in de SIXT app. Op die manier betaal je alleen wat je gebruikt.

WAT GEBEURT ER ALS IK MEER RIJ DAN DE VRIJE KILOMETERS IN MIJN ABONNEMENT?

Geen probleem, je kunt je huidige vrije kilometers ophogen in je online profiel, of verder rijden zonder verder iets te doen. Aan het einde van elke factuurperiode vragen we de kilometerstand door geven via de SIXT app. Als je meer kilometers hebt gereden dan je gepland hebt, dan zullen we de extra kilometers tegen een vlak tarief van enkele centen per kilometer berekenen. De prijs per kilometer varieert per auto(categorie) en vind je in je online profiel voor jouw specifieke SIXT+ auto.

WAT GEBEURT ER ALS IK VERGEET MIJN KILOMETERSTAND DOOR TE GEVEN?

Aan het einde van elke termijn vragen we de kilometerstand door te geven via jouw online profiel. Als je vergeet de kilometerstand door te geven, is er nog niets aan de hand. Als je de afgelegde kilometers niet doorgeeft, wordt er wel een toeslag van EUR 9,99 in rekening gebracht. Vanaf de tweede maand wordt deze verwerkingsheffing verhoogd tot EUR 19,99 per maand.

MAG ER OOK IEMAND ANDERS, BEHALVE IKZELF, IN MIJN SIXT+ AUTO RIJDEN?

Je mag je SIXT+ auto door verschillende mensen laten besturen als je dit hebt afgesproken bij je abonnement. Om ervoor te zorgen dat de gekozen verzekering ook geldt voor de andere bestuurders, brengen we per bestuurder een extra bestuurdersheffing in rekening. Als de andere bestuurder niet aanwezig kan zijn bij het ophalen, dan moet je tijdens de overdracht een geldig rijbewijs van deze bestuurder laten zien, evenals een akkoordverklaring. Natuurlijk kun je ook later nog extra bestuurders laten registreren. Dit kan bij elke vestiging van SIXT in Nederland. Belangrijk: bij schade kunnen claims afgewezen worden als een extra bestuurder niet in het huurcontract is geregistreerd.

KAN IK OOK EEN KINDERZITJE BESTELLEN?

De veiligheid van onze inzittenden komt voorop. We leveren geteste kinderzitjes voor verschillende leeftijdsgroepen zodat je ook veilig met je kinderen op reis kunt. We controleren regelmatig de kwaliteit van de zitjes en vervangen deze indien nodig.

MAG IK ROKEN IN DE HUURAUTO'S VAN SIXT?

Nee. In Nedeerland geldt in alle auto's een 100% rookvrij beleid. In alle SIXT auto's is het roken van alle soorten rookwaren (pijp, sigaretten, sigaren) verboden. Voor het reinigevan overmatige vlekken en vuil kan een reinigingsheffing in rekening gebracht worden, en huurders moeten een toeslag betalen als de auto bij het inleveren naar rook ruikt.

MAG IK HUISDIEREN MEENEMEN IN DE AUTO?

Ja, in SIXT auto's mag je huisdieren meenemen, mits de stoelen afgedekt worden of het huisdier in een kooi meegenomen wordt. Als de auto vuil is, kan een reinigingsheffing in rekening gebracht worden.

KAN IK MIJN SIXT+ AUTO OMWISSELEN?

Afhankelijk van de kilometerstand of de looptijd van je huidige abonnement is het mogelijk dat we je auto tussentijds inwisselen voor een ander, gelijkwaardig voertuig. Dit is een auto uit dezelfde, contractueel vastgelegde categorie. Indien van toepassing word je ruim op tijd door de verantwoordelijke SIXT vestiging geïnformeerd over de vervanging, en zullen wij een afspraak met jou maken. Jij hoeft je verder nergens zorgen over te maken. Je krijgt een nieuwe, schone en perfect onderhouden en veilige auto van dezelfde categorie.

Als je jouw SIXT+ auto zelf wilt inwisselen en bijvoorbeeld een andere voertuigcategorie wil, dan kun je dit binnen de termijn of een specifieke verlengingstermijn maximaal twee keer doen. Stuur een e-mail naar plus-nl@sixt.com om een ​​vervanging aan te vragen

IK HEB GEEN ANTWOORD GEVONDEN OP MIJN VRAAG

Geen antwoord gevonden? Neem dan contact op via:

Tel.: 0031 (23) 5698656

E-Mail: plus-benelux@sixt.com