Auto delen zonder creditcard

Gemakkelijk en snel

Autodelen zonder creditcard met SIXT share

Wist je dat SIXT share autodelen ook zonder creditcard gebruikt kan worden? We staan betalingen via automatische incasso toe (SEPA) voor SIXT share in Nederland. Dit betekent dat bestuurders zonder creditcard ook gebruik kunnen maken van onze autodeelservice. Spontaan een auto delen in Amsterdam, Utrecht, Den Haag en Rotterdam was nog nooit zo eenvoudig. Hoe gebruik je de SIXT share autodelen service? Eerst installeer je de SIXT-app en registreer je jouw gegevens. Daarna ga je naar het tabblad “account” waar je onder het menu-item “boekingsprofielen” je gewenste betaalmiddel toevoegt of wijzigt. Selecteer automatische incasso (SEPA) en vul vervolgens je IBAN-bankgegevens in.

Voor informatie over aleen betaalmethoden voor autoverhuur klik hier. Houd er rekening mee dat deze pagina alleen gaat over autodelen zonder creditcard.

Kostenoverzicht

Volledig kostenoverzicht via automatische incasso

Geen creditcard?

Geen probleem. Autodelen met SIXT share is mogelijk zonder creditcard

Een Account

Voer betaalgegevens een keer in en ga direct op pad.

Selecteer een pakket voor autodelen zonder creditcard

De basisprijs voor autodelen is vanaf €0,19 | minuut* en vanaf € 1 unlock fee. Voor langere ritten kun je besparen door te kiezen voor een uur-, dag- en kilometerpakket. Een deelauto boek je bijvoorbeeld zelfs voor 7 dagen zonder creditcard. Bekijk het overzicht van SIXT share tarieven en pakketten. Houd er rekening mee dat de unlock fee ook op alle pakketten van toepassing zijn. Alle bijgewerkte tarieven zijn te vinden in de SIXT-app.

BASISPRIJS

vanaf € 0,19 | minuut*
Je rijdt onze auto's vanaf 19 cent per minuut + vanaf € 1 unlock fee om de auto te openen.
DAGPAKKET
vanaf € 69 | dag*
Voor langere ritten bespaar je met een dagpakket. Je betaalt vanaf € 1 unlock fee om de auto te openen.

Het is zo eenvoudig

Download de SIXT app

Download de nieuwste versie van de SIXT app.

Download de app

Registreren

Vul je gegevens in zodat wij een account voor je kunnen aanmaken. We activeren je account binnen de kortst mogelijke tijd zodat je snel op weg kunt!

Rijden

Reserveer een voertuig in de app en je kunt op weg! 

app schermafbeelding 7

SIXT share servicegebieden overzicht

Autodelen - deel een voertuig en huur flexibel op elke hoek van de straat in:

Laat de auto achter bij één van onze vestigingen in de volgende steden

  • Maastricht
  • Groningen
  • Almere
  • Eindhoven

Bekijk ook onze voorwaarden voor zakelijke klanten:

Vragen over Riverty, onze betaalmethode met automatische incasso (SEPA)

ONDERSTEUNT RIVERTY BETALING IN TERMIJNEN?

Neem direct contact op met Riverty voor informatie m.b.t. in termijnen betalen of betaling met uitstel. De Riverty klantenservice beantwoordt graag al je vragen. Stuur een e-mail naar customercare@riverty.nl of bel +31 (0)20 – 7230 270

IK HEB PROBLEMEN SIXT SHARE TE GEBRUIKEN MET MIJN BANKPAS (GIROKAART)

Alle SEPA-transacties worden verwerkt door onze externe partner Riverty. Als je bankpas niet wordt geaccepteerd, kan de SIXT share klantenservice je niet helpen. Neem in dit geval direct contact op met Riverty. Neem ook contact met Riverty op voor vragen m.b.t. je Riverty account (bijv. openstaande facturen, kredietlimiet) of de mogelijkheid tot betalen in termijnen.

Onze aanbeveling: Je kunt je creditcard als alternatieve betalingsmethode gebruiken.
 

WAAROM ACCEPTEERT RIVERTY MIJN BETAALGEGEVENS NIET?

Betalingen die via een bankpas worden gedaan, worden door onze partner Riverty verwerkt. Neem direct contact op met Riverty als je vragen hebt: 

Onze aanbeveling: Je kunt je creditcard als alternatieve betalingsmethode gebruiken.

Andere vragen:

Voor de start van mijn rit is een bedrag gereserveerd. Wat is dat?

Voordat je de rit start, reserveren wij het verwachte factuurbedrag plus een borgsom. Wanneer je gebruikt maakt van het minutentarief, is dit bedrag minimaal € 30. Wanneer je een pakket gebruikt, is dit bedrag de op dat moment geldende prijs voor het geselecteerde pakket die wordt weergegeven in de SIXT app op het moment van de reservering, plus een extra bufferbedrag. Dit doen we voor de zekerheid voor in het geval dat je de auto nog langer dan het geselecteerde pakket houdt, of aanvullende extra’s toevoegt. Indien het factuurbedrag stijgt door aanvullende extra’s of langer gebruik, wordt er een nieuw borgbedrag op je creditcard gereserveerd. Een rit is alleen mogelijk wanneer het gevraagde borgbedrag is bevestigd. We zullen het gereserveerde bedrag automatisch vrijgeven. De definitieve vrijgave is afhankelijk van je bank en kan enkele dagen duren. Hier hebben wij helaas geen invloed op.

DE BORGSOM IS NIET VRIJGEGEVEN

De borg wordt automatisch vrijgegeven nadat er aan de huurkosten voldaan zijn. De laatste vrijgave hangt af van de bank van je creditcard. Dit kan enkele dagen duren. Helaas kunnen we geen invloed uitoefenen op het laatste.

IS HET MOGELIJK VERZAMELFACTUREN TE ONTVANGEN?

Momenteel bieden we geen verzamelfacturen.

KAN DE BETALINGSMETHODE OP EEN LATER TIJDSTIP VERANDERD WORDEN NAAR OP FACTUUR?

Helaas is het niet gelukt de betalingsmethode na de reis te wijzigen. Wanneer je je reis start, gebruiken we de voorheen gekozen betalingsmethode om je te factureren. Daarom kunnen we nieuwe betaalgegevens niet in acht nemen. Je kunt je betalingsmethode voor toekomstige reizen snel en eenvoudig in onze app wijzigen. Selecteer 'Account' in de hoek rechtsonder van je scherm. Je kunt al je betaalgegevens onder 'Boekingsprofielen' vinden.

HEB IK OPENSTAANDE FACTUREN STAAN MET RIVERTY?

Betalingen via je bankrekening worden verwerkt door onze partner Riverty. De Riverty klantenservice beantwoordt graag al je vragen. Stuur een e-mail naar customercare@riverty.nl of bel +31 (0)20 – 7230 270

KAN IK HET FACTUURADRES OP DE FACTUUR WIJZIGEN?

Je kunt snel en gemakkelijk een ander boekingsprofiel aanmaken in de SIXT-app. Selecteer het gewenste profiel voordat je de reservering maakt en je factuuradres wordt toegepast. Onze klantenservice wijzigt graag het factuuradres na je reservering.

WAAR VIND IK MIJN FACTUREN?

Na je reis sturen we de factuur direct naar het door jou geregistreerde e-mailadres. Je kunt je factuur ook bekijken onder 'Mijn Boekingen' in de SIXT-app.

Is er een borgsom?

Aan het begin van de rit wordt een borg als garantie gereserveerd bij jouw bank of financiële instelling. Het borgbedrag bedraagt minimaal € 30 en is afhankelijk van het verwachte factuurbedrag van de rit. Wanneer aan het begin van de rit het verwachte factuurbedrijf niet vaststaat (bijvoorbeeld wanneer je gebruik maakt van het minutentarief), bedraagt de borg minimaal € 30. Wanneer je een pakket gebruikt, is dit bedrag de op dat moment geldende prijs voor het geselecteerde pakket die wordt weergegeven in de SIXT app op het moment van de reservering, plus een extra bufferbedrag. Dit doen we voor de zekerheid voor in het geval dat je de auto nog langer dan het geselecteerde pakket houdt, of aanvullende extra’s toevoegt. Een borg is voor jouw en onze veiligheid, en zorgt ervoor dat je rit niet onbedoeld beëindigd wordt vanwege het ontbreken van een machtiging van de bank. Het verzekert ons dat het verschuldigde factuurbedrag zal worden betaald.

Je kunt alle informatie over onze betaalmethoden vinden in onze FAQ.

* Vanaf € 0,19/minuut, vanaf € 69/dag. De prijzen variëren op basis van het tijdstip en de bezettingsgraad. Voor elke rit betaal je € 1 unlock fee (€ 3 voor auto's in prijsklasse 4 en 5) om de auto te openen. Per dag reis je gratis 200 kilometers. Extra kilometers (>200 km) bedragen € 0,39/kilometer. 

** Eigen risico van € 950 is standaard inbegrepen. Het eigen risico verlaag je naar € 450 vanaf € 0.05 per minuut (vanaf € 14/dag) of naar € 0 vanaf € 0.09 per minuut (vanaf € 22/dag). De prijzen voor de 'Basic' en 'Smart' dekkingsopties variëren op basis van de geselecteerde autocategorie en de waarde daarvan. De prijzen die van toepassing zijn vind je in de SIXT app wanneer je een auto reserveert.

*** €10 SIXT share voucher: geldig voor nieuwe klanten zonder bestaande SIXT account en voor het gebruik van SIXT share car-sharing in Nederland.; geldig tot 45 dagen na activatie in de app waarbij de voertuigoverdracht uiterlijk op 31.01.2025 plaats mag vinden]; niet geldig voor derde partijen; contante betalingen of restitutie niet mogelijk; geldig voor enkel gebruik en voor één rit, het resterende bedrag vervalt; wanneer een verlengde reservering is gemaakt maar er geen rit plaatsvindt kan de voucher niet worden toegepast; doorgeven of doorverkopen aan derde partijen is verboden; aanbod kan zonder aankondiging vooraf gewijzigd worden.