Alles rondom een auto of bestelwagen huren bij SIXT

De huurinformatie bevat alle informatie die je moet weten over het huren van een auto of bestelwagen bij SIXT. Er kan ook veel bij staan waarvan je dacht dat het misschien niet mogelijk was. Denk bijvoorbeeld aan het huren van kinderzitjes voor achterin de auto, een verhoging voor kinderzitjes, navigatie, verlagen van het eigen risico en one-way huur. Ben je van plan met de auto vanuit Nederland op vakantie te gaan en heel Europa rond te reizen? In de meeste gevallen kun je rijden met je SIXT huurauto, maar we raden je toch aan van tevoren voor de zekerheid te kijken naar de lijst met landen waar het is toegestaan. Ook zijn er voorwaarden voor het wijzigen of annuleren van jouw autohuur die afhangen van jouw reservering. De ene reservering is flexibeler dan de andere. Zeker belangrijk voor de wat minder ervaren autorijder is het contoleren van de minimum leeftijd die vereist is voor het rijden van bepaalde voertuigen. Voor een luxe cabrio of vrachtwagen ligt de minimum leeftijd hoger dan kleinere auto's. Standaard heeft je een WA-verzekering maar het afsluiten van een AllRisk dekking, diefstaldekking, inzittendendekking misschien wel voor een extra bestuurder is zeker aan te raden. De huurinformatie geeft in één oogopslag aan waar je op moet letten bij het huren van een auto en welke mogelijkheden er zijn.

Welke leeftijdsbeperkingen gelden bij huur van een SIXT auto?

Voor autohuur in Nederland is de minimum leeftijd 21 jaar en dient de huurder minimaal 2 jaar in het bezit te zijn van een geldig rijbewijs. Uitzondering: voor de luxere autogroepen zoals PDMR en hoger is de minimum leeftijd 25 jaar. Voor details en informatie over internationale bestemmingen kunt u contact opnemen met de internationale reserveringshotline van SIXT op +31 (0) 23 - 5 69 86 56 of per e-mail aan [email protected] 

Wanneer betaal ik mijn huurauto?

Je kunt de huurauto met creditcard bij de betreffende vestiging betalen. Met opgaaf van jouw creditcardgegevens garandeer je weliswaar je reservering, maar de betaling wordt pas afgerond bij de vestiging.

Sixt FAQs Rules Regulations

Wat betekent “Meet & Greet“ achter de plaatstnaam?

In dit geval is er geen fysieke verhuurlocatie, maar een trefpunt waar een SIXT medewerker op je wacht met een bord met jouw naam erop en een SIXT voertuig. Het voordeel: zeer persoonlijke service en geen wachttijden bij een balie! 

Waar kan ik met concrete vragen terecht over de autohuur?

Bij de SIXT-balie word je vriendelijk ontvangen en geholpen door een van onze medewerkers. Je kunt hier altijd terecht voor vragen of advies. Ben je een SIXT Express klant, dan kun je ook gebruik maken van onze Express-Service. Wil je een SIXT Express klant worden? Klik hier voor meer informatie.

Hoe kan ik informatie inwinnen over aanvullende diensten?

Wanneer je een bepaalde autocategorie heeft gekozen, vind je onder de rubriek "Extra's&huurvoorwaarden" per huurland een overzicht van beschikbare accessoires. Je vindt hier alle informatie, van kinderzitje tot sneeuwkettingen tot aan afleverkosten. 

Bekijk meer Bekijk minder

Hoe zijn de autocategorieën van SIXT opgebouwd?

De zogenaamde CRS-code is een internationale standaard voor de indeling van gelijksoortige autotypes in klassen. Een precieze toelichting van deze autocategorieën vind je onder "Voertuigoverzicht". 

Kan ik bij SIXT een speciaal autotype huren?

SIXT biedt autohuur op basis van categorieën, niet op basis van individuele modellen. Bij de prijsberekening van ieder huurland worden voorbeelden genoemd van mogelijke autotypes.