Huurauto kosten - Sixt veelgestelde vragen

Weet je niet zeker wat er in je Sixt autoverhuur overeenkomst inbegrepen is of wat je huurauto kosten zijn? Deze veelgestelde vragen zijn er speciaal om elke vraag die je misschien hebt over het boeken en kosten van een huurauto te beantwoorden. De onderstaande lijst bevat de meest gestelde vragen over huurauto tarieven. Heeft u nog steeds vragen die niet beantwoord zijn, neem dan contact op met ons service team

Klik om naar de meest gestelde vragen te springen:

1.     Hoe kan ik een prijsopgave krijgen voor een huurauto?

Je kan direct een prijsopgave krijgen op www.sixt.nl of neem contact op met ons team +31 (0)23 56 986 56.

 

2.     Wat is inbegrepen in de tarieven/prijs?

Tenzij anders aangegeven, is het volgende inbegrepen:

 

  • WA verzekering
  • BTW

 

Alle kosten, tarieven, toeslagen en extra opties/services worden tijdens het boekingsproces weergegeven. Als u extra opties of verzekeringen kiezen, dan kunt u dit makkelijk doen en de prijs zal geüpdatet worden.

3.     Hoe lang is een prijsopgave geldig?

Een prijsopgave zou alleen gebruikt moeten worden als richtlijn, en is niet bindend tot het moment dat er daadwerkelijk een boeking gemaakt is.

4.     Is de prijs van een prijsopgave gegarandeert wanneer ik een auto wil huren?

Nee, onze prijzen en prijsopgaves kunnen op elk moment verschillen, afhankelijk van de beschikbaarheid van onze vloot.

5.     Hoe vaak veranderen de prijzen van een huurauto?         

Huurprijzen kunnen op elk tijdstip en/of datum veranderen, afhankelijk van de beschikbaarheid van onze vloot.

6.     Kan de prijs van mijn boeking veranderen nadat de boeking is voltooid?

Nee, nadat de boeking is voltooid en bevestigd, zal de prijs niet veranderen, tenzij de boeking is gewijzigd. Wanneer er een boeking wordt gemaakt voor een land buiten Nederland zal de prijs in de lokale valuta nooit veranderen, echter houd wel rekening met de wisselkoers (bijvoorbeeld €EUR naar $USD). 

7.     Moet ik een toeslag betalen op een luchthaven of treinstation?

Ja, bij huur op een luchthaven en treinstations wordt een locatietoeslag berekend. 

8.     Wat is een Prepaid reservering?

Een prepaid reservering benodigt een volledige betaling van uw huurauto op het moment dat de boeking wordt gemaakt, hetzij u online boekt (via onze website), via een derde of met behulp van ons reserverings team. 

 

Wanneer u een prepaid boeking annuleert, worden er annuleringskosten in rekening gebracht, die op kunnen lopen tot het volledige huurbedrag. 

Let op: De veelgestelde vragen op deze pagina refereren alleen naar de regels in Nederland. Huurinformatie en veelgestelde vragen voor andere landen kunt u vinden op de huurinformatie pagina door te klikken op het kopje huurinformatie en vervolgens kunt u het huurland en soort huurauto aanklikken. 

Hulp bij reservering: Telefoonnummer: +31 (0)23 56 986 56

Let op: er zitten geen extra kosten vast aan het bellen van dit nummer. 

 

 

Auto huren Nederland

Autoverhuur bij Sixt

Personenbus huren

Personenbus huren bij Sixt

Studenten auto huren

Studenten auto huren bij Sixt

Luxe auto huren

Luxe auto huren bij Sixt

Cabrio huren

Cabrio huren bij Sixt

Sportauto huren

Sportauto huren