Economy Light:
Kosteloos: Tot 24 uur voor vertrek
100% van het tarief: Minder dan 24 uur voor vertrek
Kosteloos: Tot 60 minuten voor het vertrek
100% van het tarief: Van 60 minuten voor het vertrek
Kosteloos: Tot 24 uur voor vertrek
100% van het tarief: Minder dan 24 uur voor vertrek
*Landspecifieke afwijkingen
EGYPTE
Kosteloos: Tot 60 minuten voor het vertrek
50% van het tarief: Tot 31 minuten voor het vertrek
100% van het tarief: Van 30 minuten voor het vertrek
CHINA (Hongkong, Shenzhen, Shanghai, Beijing, Guangzhou)
Kosteloos: Tot 4 uur voor vertrek
100% van het tarief: Minder 4 uur voor vertrek
CHINA (Chengdu, Tianjin)
Kosteloos: Tot 6 uur voor vertrek
100% van het tarief: Minder 6 uur voor vertrek
CHINA (Macau)
Kosteloos: Tot 12 uur voor vertrek
100% van het tarief: Minder 12 uur voor vertrek
SPANJE Minibus Ibiza en Tenerife
Kosteloos: Tot 24 uur voor vertrek
100% van het tarief: Minder dan 24 uur voor vertrek
DUITSLAND Shuttle (Regensburg Luchthaven)
Kosteloos: Tot 48 uur voor vertrek
50% van het tarief: Tot 13 uur voor vertrek
75% van het tarief: Tot 1 minuut voor vertrek
100% van het tarief: Vanaf het geboekte begin van de rit
TIROL/ZUID-TIROL Shuttle
Kosteloos: Tot 48 uur voor vertrek
100% van het tarief: Minder dan 48 uur voor vertrek
FRANKRIJK Moto Taxi
Kosteloos: Tot 60 minuten voor het vertrek
100% van het tarief: Minder dan 60 minuten voor het vertrek
Annulering voordat het boekingsverzoek is verzonden
Als een boekingsverzoek door de gebruiker wordt geannuleerd voordat het verzoek wordt verzonden, worden er geen annuleringskosten in rekening gebracht.
Annulering nadat het boekingsverzoek is verzonden
Als het boekingsverzoek door de Gebruiker wordt geannuleerd nadat het verzoek is verzonden, kunnen annuleringskosten in rekening worden gebracht volgens de lokale wet- en regelgeving of volgens de Algemene Voorwaarden van de Dienstverlener.
Annulering voordat het boekingsverzoek is verzonden
Als een boekingsverzoek door de gebruiker wordt geannuleerd voordat het verzoek wordt verzonden, worden er geen annuleringskosten in rekening gebracht.
Annulering nadat het boekingsverzoek is verzonden
Als het boekingsverzoek door de Gebruiker wordt geannuleerd nadat het verzoek is verzonden, kunnen annuleringskosten in rekening worden gebracht volgens de Algemene Voorwaarden van de Dienstverlener.
15 minuten vanaf de overeengekomen ophaaltijd
Economie Light: 30 minuten vanaf het actuele landingstijdstip. Alle andere boekingsklassen: 60 minuten, te rekenen vanaf het actuele landingstijdstip. Als er bij de boeking geen vluchtnummer is opgegeven, geldt de reguliere wachttijd van 15 minuten, ongeacht het actuele landingstijdstip.
Als er bij de boeking geen vluchtnummer is opgegeven, geldt de reguliere wachttijd, ongeacht het actuele landingstijdstip.
*Landspecifieke afwijkingen
Kosteloze wachttijd voor alle ophaallocaties (behalve luchthavens):
EGYPTE, DUITSLAND Shuttle, FRANKRIJK Moto Taxi, TIROL/ZUID-TIROL Shuttle
VERENIGDE STATEN VAN AMERIKA NYC – Curb
10 minuten vanaf de overeengekomen ophaaltijd.
Kosteloze wachttijd voor het ophalen vanaf de luchthaven (alleen indien vluchtnummer is opgegeven):
EGYPTE
30 minuten vanaf het actuele landingstijdstip.
CHINA, DUITSLAND Shuttle (Regensburg Luchthaven),
TIROL/ZUID-TIROL Shuttle
60 minuten vanaf het actuele landingstijdstip.
FRANKRIJK Moto Taxi
20 minuten vanaf het actuele landingstijdstip.
SPANJE Minibus Ibiza en Tenerife
15 minuten, startend vanaf het einde van de bagageband.
VERENIGDE STATEN VAN AMERIKA NYC – Curb
15 minuten, beginnend met de informatie van de passagier aan de serviceprovider dat hij gereed is voor afhaling.
Wachttijd of extra tijd wordt in rekening gebracht volgens het tarief dat wordt bepaald door de lokale wettelijke taxitariefwetgeving of volgens de Algemene Voorwaarden van de Dienstverlener.
Wachttijd of extra tijd wordt in rekening gebracht tegen het tarief bepaald door de Algemene Voorwaarden van de Dienstverlener.
Transferboeking:
De passagier kan aan de chauffeur om extra wachttijd vragen. Een verlenging van de wachttijd kan niet worden gegarandeerd. De bestuurder beslist of dit mogelijk is, afhankelijk van bijv. aansluitende ritten. De volgende kosten worden aangerekend: 0,55 EUR/USD/GBP kosten per minuut plus btw. Deze kosten worden gemaakt in de valuta waarin geboekt is.
Reservering per uur:
De uurreservering begint bij aankomst van de klant of nadat de wachttijd is verstreken. De chauffeur wacht op de passagier gedurende de gehele geboekte periode.
*Landspecifieke afwijkingen
DUITSLAND Shuttle, TIROL/ZUID-TIROL Shuttle, SPANJE Minibus Ibiza en Tenerife,
Extra wachttijd is niet toegestaan.
ZWITSERLAND
Extra wachttijd wordt berekend voor 1,67 CHF per minuut, plus btw.
FRANKRIJK Moto Taxi
Een verlenging van de wachttijd is mogelijk in blokken van 5 minuten. Ieder nieuw gestart blok van 5 minuten wordt aangerekend aan 5,00 EUR plus btw. Deze kosten worden aangerekend in de valuta waarin geboekt is.
VERENIGDE STATEN VAN AMERIKA NYC – Curb
De passagier kan aan de chauffeur om extra wachttijd vragen. Een verlenging van de wachttijd kan niet worden gegarandeerd. De chauffeur beslist of dit mogelijk is, afhankelijk van bijv. aansluitende ritten. Extra wachttijd wordt aangerekend in blokken van 15 minuten tegen 10 USD plus btw. Deze kosten worden gemaakt in de valuta waarin geboekt is.
(alleen indien vluchtnummer is opgegeven)
U wordt in de aankomsthal na de bagageclaim opgewacht, die is toegewezen aan het gespecificeerde vluchtnummer (op voorwaarde dat de persoon die boekt tijdens de boeking het vluchtnummer heeft opgegeven), tenzij anders aangegeven door Sixt. De chauffeur heeft een bord met de naam van de passagier. Als de chauffeur niet gevonden kan worden, neem dan direct contact op met de chauffeur of met Sixt via +49 30 340 440 440.
*Landspecifieke afwijkingen
VERENIGDE STATEN VAN AMERIKA NYC – Curb
Na aankomst en het passeren van de bagageclaim en douane, is de passagier verplicht om het nummer dat is aangegeven in de bevestiging van de reservering-e-mail te bellen, om te melden dat de passagier klaar is om opgehaald te worden door de dienstverlener. De chauffeur ontmoet de passagier aan de overeengekomen kant van de weg. Als de chauffeur niet kan worden gevonden, neem dan contact op met de chauffeur of met Sixt via +49 30 340 440 440.
DUITSLAND Shuttle(Regensburg Luchthaven)
De passagier dient zich onmiddellijk na het landen van de vlucht aan de balie van de dienstverlener op de luchthaven MUC aan te melden om het recht op vervoer niet te verliezen. Indien de passagier, om welke reden dan ook, één van de loketten van de dienstverlener niet kan bezoeken, moet de gebruiker of passagier de dienstverlener hiervan op de hoogte brengen via het nummer +49 941 22 22 0. Door de komst van extra passagiers zijn wachttijden tot 45 minuten mogelijk. Een vroege of vertraagde landing van de vluchten kan leiden tot langere wachttijden.
TIROL/ZUID-TIROL Shuttle
De passagier moet zich binnen 60 minuten na het landen van de vlucht aanmelden bij een transferbalie van de luchthaven MUC om het recht op vervoer niet te verliezen. In noodgevallen kunnen passagiers ook gebruik maken van de gratis intercom op de luchthaven (92971 in terminal 1 en 92972 in terminal 2). Op elke andere luchthaven kan de passagier contact opnemen met de dienstverlener via +43-512-58415. Door de komst van extra passagiers zijn wachttijden mogelijk.
Transferboeking:
Tussenstops zijn mogelijk, wanneer de aanvraag in het veld "Bijzondere eisen" onder PASSAGIERDETAILS is aangegeven en schriftelijk door de dienstverlener is bevestigd. Een spontane tussenstop ter plaatse is alleen mogelijk met toestemming van de chauffeur. Voor tussenstops kunnen extra kilometerkosten en extra wachttijden van toepassing zijn. Raadpleeg hiervoor de secties ‘Extra kilometers’ en ‘Wachttijd bij ophalen’.
Reservering per uur:
De chauffeur kan direct ter plaatse op de hoogte worden gebracht van de gewenste tussenstops. Als een route al bekend is bij de reservering, kan deze worden gespecificeerd onder "Speciale eisen" bij PASSAGIERDETAILS. Zolang de tussenstops binnen het gereserveerde tijdvenster plaatsvinden, worden er geen extra kosten in rekening gebracht. Er kunnen echter extra kilometerkosten van toepassing zijn. Raadpleeg hiervoor de sectie ‘Extra kilometers’.
*Landspecifieke afwijkingen
DUITSLAND Shuttle , TIROL/ZUID-TIROL Shuttle, SPANJE - Minibus Ibiza en Tenerife
Tussenstops zijn niet mogelijk.
Alle kilometers die nodig zijn om de geboekte transfer te maken.
Als de rit in dezelfde stad eindigt als waar deze begon, zijn alle kilometers inbegrepen.
Als de rit niet in dezelfde stad eindigt als waar deze begon, zijn alle kilometers van de geboekte periode inbegrepen. Echter wordt er voor de terugreis van de auto en bestuurder 1 EUR/GBP/CH/USD (excl. btw) per kilometer gerekend, gelet op de kortste afstand tussen vertrek- en eindpunt.
Als de inclusieve kilometerstand wordt overschreden, worden extra kilometervergoedingen in rekening gebracht in overeenstemming met sectie Boekingwijzigingen - Extra kilometer.
De klant dient Sixt op de hoogte brengen van het verlengen van boekingen en dient hiervoor een bevestiging te hebben ontvangen voor aanvang van de rit. Bij een spontane verlenging ter plaatse beslist de chauffeur zelf of dit mogelijk is, afhankelijk van de aansluitende ritten. Het is alleen mogelijk om te verlengen in blokken van 1 uur tegen een vergoeding.
Is het aantal gereden kilometers hoger dan het aantal geboekte kilometers vanwege extra tussenstops of andere redenen vanuit de passagier, dan zullen er op de daaropvolgende extra kilometers toeslag worden berekend, afhankelijk van het land en de boekingsklasse.
België, Luxemburg, V.S., Noorwegen, Verenigd Koninkrijk, Denemarken, Nederland
Economy Light: 1,50 EUR/GBP/CHF/USD plus belastingen
Standard Class en Standard Van: 2,00 EUR/GBP/CHF/USD plus belastingen
Business Class, Business Van en First Class: 2,50 EUR/GBP/CHF/USD plus belastingen
Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje, Polen, Zweden, Israël, Singapore
Economy Light: 1,00 EUR/GBP/CHF/USD plus belastingen
Standard Class en Standard Van: 1,30 EUR/GBP/CHF/USD plus belastingen
Business Class, Business Van en First Class: 1,70 EUR/GBP/CHF/USD plus belastingen
Alle overige landen
Economy Light: 0,70 EUR/GBP/CHF/USD plus belastingen
Standard Class en Standard Van: 1,00 EUR/GBP/CHF/USD plus belastingen
Business Class, Business Van en First Class: 1,10 EUR/GBP/CHF/USD plus belastingen
Extra kilometers/mijlen worden in rekening gebracht volgens het tarief dat wordt bepaald door de lokale wettelijke taxitariefwetgeving of volgens de Algemene Voorwaarden van de Dienstverlener.
Extra kilometers/mijlen worden in rekening gebracht volgens het tarief dat wordt bepaald door de Algemene Voorwaarden van de Dienstverlener.
Extra kosten die tijdens de rit gemaakt worden, zullen na de rit verrekend worden via de gekozen betaalmethode. De klant die boekt is verantwoordelijk voor de extra gemaakte kosten.
Indien de reiziger niet op de overeengekomen ophaallocatie aanwezig is zonder binnen de kosteloze wachttijd na de overeengekomen ophaaltijd de boeking te annuleren, en hij niet kan worden bereikt via het in de boeking genoemde telefoonnummer, wordt dit als een no-show beschouwd. In dat geval wordt de rit voor 100% gefactureerd.
Als de chauffeur niet verschijnt, moet de passagier rechtstreeks contact opnemen met de chauffeur. De passagier ontvangt het telefoonnummer altijd per sms tot minstens een uur voor vertrek en in de Sixt app. Als de chauffeur niet bereikbaar is, neem dan contact op met de Sixt Service Hotline op +49 340 440 440. We zullen dan een alternatieve oplossing voor de rit vinden.
Indien de passagier besluit van de rit af te zien omdat bijzondere diensten (bv. vervoer van kinderen, dieren, bagage etc.) niet door de chauffeur kunnen worden verricht of waarmee de dienstverlener niet eerder heeft ingestemd, blijft het totale bedrag van het overeengekomen tarief voor de rit verschuldigd, verminderd met de bespaarde kosten.
De chauffeur kan de uitvoering van de rit weigeren indien de passagier zich niet aan de regels van het voertuig houdt, of indien deze vermoedt dat de persoon die de rit boekt, of de passagier tot een illegale organisatie behoort, of op illegale wijze of voor illegale doeleinden van de diensten gebruik maakt.
Eén stuk handbagage per passagier (bijv. een hand-, akte- of laptoptas, die in het passagierscompartiment kan worden vervoerd) is inbegrepen bij al onze boekingsklassen.Het vervoer van grotere koffers is om veiligheids- en verzekeringsredenen niet toegestaan in het passagierscompartiment. Daarom varieert het aantal toegestane bagage per boekingsklasse als volgt:
Economy, Standard en First Class:
Twee stuks bagage die niet groter mogen zijn dan 158 cm (som van breedte + hoogte + diepte) per voertuig.
Standaard minibus/SUV & Business minibus/SUV:
Vier stuks bagage die niet groter mogen zijn dan 158 cm (som van breedte + hoogte + diepte) per voertuig.
Voor de volgende boekingen gelden speciale voorwaarden met betrekking tot bagage:
DUITSLAND Shuttle (Luchthaven Regensburg)
Kosteloos: Eén koffer en één stuk handbagage per passagier
Extra bagage: 9 EUR incl. belastingen/per bagagestuk.
SPANJE - Minibus Ibiza + Tenerife
Kosteloos: Eén koffer en één stuk handbagage per passagier
Extra bagage: 15 EUR incl. belastingen/per bagagestuk.
TIROL/ZUID-TIROL Shuttle
Kosteloos: Twee koffers, één sporttas en één stuk handbagage per passagier.
Extra bagage: 10 EUR incl. belastingen/per bagagestuk.
Voor elke rit gelden de volgende regels:
Bij de niet-naleving van deze regel en bij ongepast gedrag zoals vandalisme en activiteiten die de bestuurder onzeker of ongemakkelijk maken, blijft het totale bedrag van de overeengekomen vergoeding verschuldigd, verminderd met eventuele bespaarde kosten. Bovendien kan de dienstverlener een vergoeding eisen van de gebruiker of de passagier voor de noodzakelijke herstelling van schade aan het voertuig, of het schoonmaken van het voertuig die het gebruikelijke niveau overschrijdt en door de passagier veroorzaakt is.
De op het platform getoonde voertuigfoto's dienen uitsluitend ter illustratie van de gebruikte voertuigklasse. Er zijn met name regionale verschillen mogelijk.
Deze gegevens moeten bij de reservering in het veld "Bijzondere voorwaarden" onder PASSAGIERDETAILS worden ingevoerd. Reist u met een kind, dan zijn de leeftijd, de lengte en het gewicht van het kind vereist te vermelden tijdens de boeking. Indien deze informatie niet in de boeking is opgenomen, mag de rit, afhankelijk van de wetgeving van het land waar de rit plaatsvindt, om veiligheidsredenen niet worden uitgevoerd. De rit wordt alsnog volledig aangerekend.
Accepteert de gebruiker de Algemene Voorwaarden van de Dienstverlener tijdens het boekingsproces om een transportservice te boeken, waarbij de hieronder vermelde Reserveringsvoorwaarden niet overeenkomen met de Algemene Voorwaarden van de Dienstverlener, dan gelden de Algemene Voorwaarden van de Dienstverlener boven alles. De Algemene voorwaarden en het Privacy beleid die van toepassing zijn op het gebruik van het Sixt Ride-Platform door de Gebruiker zijn gelijktijdig van toepassing.
In de meeste gevallen krijgt de gebruiker geen reserveringskosten van Sixt Ride, de Dienstverlener of een externe softwareleverancier. Indien de Gebruiker echter reserveringskosten moet betalen aan Sixt Ride, de Dienstverlener of een externe softwareleverancier, is het geschatte tarief dat wordt weergegeven tijdens het boekingsproces inclusief dergelijke reserveringskosten.
Houd er rekening mee dat Sixt Ride een service is die Gebruikers verbindt met taxichauffeurs en/of exploitanten of Transportnetwerkbedrijven en/of Transportnetwerkbestuurders en zijn eigen tarieven niet vaststelt. Taxi-exploitanten en/of Taxichauffeurs zijn mogelijk gebonden aan de toepasselijke wet- en regelgeving van het rechtsgebied waar zij taxidiensten verlenen. In bepaalde jurisdicties kunnen Taxi-exploitanten en/of Taxichauffeurs hun eigen tarieven bepalen volgens hun eigen Algemene Voorwaarden. Daarom kunnen de tarieven voor de taxiritprijs, inclusief eventuele extra kosten of toeslagen, worden bepaald door de lokale taxiwetgeving en -voorschriften in de rechtsgebieden waar ze actief zijn of de Algemene voorwaarden van de Dienstverlener. Het tarief van de taxirit dat tijdens het boekingsproces wordt weergegeven, is een schatting op basis van geschatte afstand en tijd. Het werkelijke tarief is gebaseerd op individuele factoren, zoals de route die is afgelegd, verkeer, wachttijden bij verkeerslichten en eventuele wettelijke extra kosten die zijn toegepast op de Serviceovereenkomst volgens de lokale wet- en regelgeving of de Algemene voorwaarden van de Dienstverlener. De lokale wettelijke tarieven en toeslagen zijn online te vinden in officiële publicaties van de overheid en/of in het taxivoertuig. De gebruiker kan ook rechtstreeks bij de Dienstverlener navraag doen naar het tarief dat van toepassing is op de Serviceovereenkomst.
Accepteert de gebruiker de Algemene Voorwaarden van de Dienstverlener tijdens het boekingsproces om een transportservice te boeken, waarbij de hieronder vermelde Reserveringsvoorwaarden niet overeenkomen met de Algemene Voorwaarden van de Dienstverlener, dan gelden de Algemene Voorwaarden van de Dienstverlener boven alles. De Algemene voorwaarden en het Privacy beleid die van toepassing zijn op het gebruik van het Sixt Ride-Platform door de Gebruiker zijn gelijktijdig van toepassing.
In de meeste gevallen krijgt de gebruiker geen reserveringskosten van Sixt Ride, de Dienstverlener of een externe softwareleverancier. Indien de Gebruiker echter reserveringskosten moet betalen aan Sixt Ride, de Dienstverlener of een externe softwareleverancier, is het geschatte tarief dat wordt weergegeven tijdens het boekingsproces inclusief dergelijke reserveringskosten.
Houd er rekening mee dat Sixt Ride een service is die Gebruikers verbindt met taxichauffeurs en/of exploitanten of Transportnetwerkbedrijven en/of Transportnetwerkbestuurders en zijn eigen tarieven niet vaststelt. Het tarief van de taxirit dat tijdens het boekingsproces wordt weergegeven, is een schatting op basis van geschatte afstand en tijd. Het werkelijke tarief is gebaseerd op individuele factoren, zoals de route die is afgelegd, verkeer, wachttijden bij verkeerslichten en eventuele wettelijke extra kosten die zijn toegepast op de Serviceovereenkomst volgens de lokale wet- en regelgeving of de Algemene voorwaarden van de Dienstverlener. De Gebruiker kan ook rechtstreeks bij de Dienstverlener navraag doen naar het tarief dat van toepassing is op de Serviceovereenkomst.