113 jaar SIXT. 113 jaar traditie.
Afwijkende inleverlocatie
Ophaaldatum
Inleverdatum
Luchthaven, stad of adres
Help Center
Hulp bij reserveringen, het ophalen van de auto, noodgevallen en meer.

Autoschade betalen

Waar kan ik lezen over bestaande eerdere schades?

Op uw huurovereenkomst vindt u alle bij ons bekende schade die het voertuig heeft op het moment van aanvang van uw huur. Vergelijk dit altijd voor vertrek met de werkelijke schade. Meld nieuwe schade die nog niet is geregistreerd direct bij de vestiging, of maak duidelijke foto’s en stuur deze per e-mail naar damage-benelux@sixt.com.
 

Wat valt er onder de aansprakelijkheidsvrijstelling?

De door SIXT aangeboden aansprakelijkheidsvrijstelling voor schadevergoedingsclaims als gevolg van ongevallen is gebaseerd op de voorwaarden van de cascoverzekering voor motorvoertuigen. De exacte definities en uitsluitingen vindt u in onze algemene huurvoorwaarden (AV) onder paragraaf I- Aansprakelijkheid van de huurder. Aanvullende informatie vindt u ook op onze pagina met huurinformatie.
 

Ik heb van jullie een e-mail ontvangen met een link. Wat voor soort voertuig en welke schade is het?

Open de ingevoegde link in onze e-mail voor de relevante informatie over de huurauto, huur en schade. Deze hebben wij voor u opgeslagen in uw persoonlijke online schadeformulier. De toegang verloopt via een versleutelde verbinding en is alleen mogelijk via de persoonlijke link
 

Hoe weet je dat de nieuwe schade afkomstig is van mijn huur?

Wij zullen de voertuigen inspecteren op eventuele schade, zowel aan het begin als aan het einde van uw huurperiode. Deze controle vindt ook plaats bij het passeren van de Car Gate. Nieuwe beschadigingen zijn terug te vinden in de bijlage van het verzonden webformulier.

 

Hoe is de hoogte van de schade bepaald? 

Onze vraag is gebaseerd op berekeningen van onafhankelijke deskundige organisaties die de verwachte reparatie-inspanning voor het herstel van de schade bepalen. De uitsplitsing van deze kosten is te vinden in de bijlage van de door ons toegezonden e-mail met onze claim.
 

Wat kan ik doen als mijn betaallink is verlopen?

Als uw betalingslink is verlopen, gebruik dan de bankgegevens die we in onze e-mail met vorderingen hebben verstrekt.
 

Kan ik de schade vergoeden met het borgbedrag?

Nee, de borg wordt alleen gebruikt om openstaande posities uit de huurovereenkomst veilig te stellen, bijvoorbeeld tankkosten. Het kan niet worden verrekend met een claim voor voertuigschade en wordt aan het einde van de huurovereenkomst weer vrijgegeven.
 

Ik heb meer tijd nodig om de kosten met mijn bedrijf/verzekeringsmaatschappij op te helderen. Kan ik de betaling uitstellen? 

Ja, we begrijpen dat dit extra tijd kan kosten. Beantwoord de e-mail met de factuur die u heeft ontvangen. Ons team zal uw verzoek beoordelen en zo snel mogelijk contact opnemen.
 

Ik heb een verzekering afgesloten toen ik de huurauto boekte via een externe aanbieder (bijv. Expedia). Moet ik de schade nog zelf betalen? 

Aangezien u onze contractpartner bent voor de huur, maken wij over het algemeen een vordering tot schadevergoeding bij u. Wij raden u aan uw verzekeringsmaatschappij op de hoogte te stellen van de uitgang. Zij zullen u vertellen of en hoeveel zij u eventueel zullen vergoeden. Lees hier meer over boeken via creditcards of externe aanbieders.
 

Hoe kan ik controleren welke creditcard is gebruikt om de huur te betalen? 

U kunt de creditcard zien die is gebruikt in uw huurovereenkomst. Deze kunt u vinden via je boeking in de SIXT app of op de website van SIXT.
 

Kan ik een kopie van de claim krijgen?

De claim is te vinden in de bijlage van onze bijbehorende e-mail. Als u het daar niet ziet, kunt u de e-mail met de claimfactuur beantwoorden om een kopie te krijgen.
 

Kunnen jullie mij het Damage Web Form opnieuw sturen als de link is verlopen?

Ja, beantwoord de e-mail met de schadefactuur en wij sturen u een nieuwe link.
 

Waar kan ik de schade zien die al aanwezig was voor mijn huur?

Eerdere schade is terug te vinden in de huurovereenkomst en wanneer u boekt in de SIXT app.
 

Ik denk dat de schade er al eerder was. Hoe kan ik je hierover vertellen?

Als u foto's, video's of e-mailcorrespondentie heeft die de schade bevestigen voorafgaand aan uw huur, stuur deze dan naar ons als reactie op de e-mail met de claim. We zullen de zaak dan opnieuw bekijken - op basis van de documenten die ons ter beschikking staan. U kunt de documenten ook uploaden aan het einde van het webformulierproces.
 

Ik denk dat de schade er al eerder was. Hoe kan ik je hierover vertellen?

Als u foto's, video's of e-mailcorrespondentie heeft die de schade bevestigen voorafgaand aan uw huur, stuur deze dan naar ons als reactie op de e-mail met de claim. We zullen de zaak dan opnieuw bekijken - op basis van de documenten die ons ter beschikking staan. U kunt de documenten ook uploaden aan het einde van het webformulierproces.