Huurauto kosten - SIXT veelgestelde vragen

Weet je niet zeker wat er in je SIXT overeenkomst inbegrepen is of wat je huurauto kosten zijn? Deze veelgestelde vragen zijn er speciaal om elke vraag die je misschien hebt over het boeken en kosten van een huurauto te beantwoorden. De onderstaande lijst bevat de meest gestelde vragen over huurauto tarieven. Heb je nog steeds vragen die niet beantwoord zijn, neem dan contact op met ons service team

Hoe kan ik een prijsopgave krijgen voor een huurauto?

Je kan direct een prijsopgave krijgen op www.sixt.nl of neem contact op met ons team +31 (0)23 56 986 56.

Wat is inbegrepen in de tarieven/prijs?

Tenzij anders aangegeven, is het volgende inbegrepen:

  • WA verzekering
  • BTW

Hoe lang is een prijsopgave geldig?

Een prijsopgave zou alleen gebruikt moeten worden als richtlijn, en is niet bindend tot het moment dat er daadwerkelijk een boeking gemaakt is.

Is de prijs van een prijsopgave gegarandeert wanneer ik een auto wil huren?

Nee, onze prijzen en prijsopgaves kunnen op elk moment verschillen, afhankelijk van de beschikbaarheid van onze vloot.

Hoe vaak veranderen de prijzen van een huurauto?

Huurprijzen kunnen op elk tijdstip en/of datum veranderen, afhankelijk van de beschikbaarheid van onze vloot.

Kan de prijs van mijn boeking veranderen nadat de boeking is voltooid?

Nee, nadat de boeking is voltooid en bevestigd, zal de prijs niet veranderen, tenzij de boeking is gewijzigd. Wanneer er een boeking wordt gemaakt voor een land buiten Nederland zal de prijs in de lokale valuta nooit veranderen, echter houd wel rekening met de wisselkoers (bijvoorbeeld €EUR naar $USD). 

Moet ik een toeslag betalen op een luchthaven of treinstation?

Ja, bij huur op een luchthaven en treinstations wordt een locatietoeslag berekend. 

Wat is een Prepaid reservering?

Een prepaid reservering benodigt een volledige betaling van uw huurauto op het moment dat de boeking wordt gemaakt, hetzij u online boekt (via onze website), via een derde of met behulp van ons reserverings team. 

Wanneer u een prepaid boeking annuleert, worden er annuleringskosten in rekening gebracht, die op kunnen lopen tot het volledige huurbedrag. 

Welke voordelen biedt reserveren via internet?

De SIXT Online huurauto-reservering vindt plaats in "Real Time", dat wil zeggen dat je direct na je reservering hiervan een bevestiging ontvangt. Je profiteert verder van onze gunstige internetprijzen, die beduidend lager zijn dan onze offline-tarieven.

Hoeveel uur van tevoren moet ik mijn huurauto via internet reserveren?

Een reservering dient uiterlijk 2 uur voor het afhalen van de auto geplaatst te worden en uiterlijk 4 uur van tevoren voor Boels-vestigingen. Houd er alstublieft rekening mee dat voor de huur van onze jeeps en cabrio's een reserveringstermijn van minimaal 24 uur van tevoren geldt. 

Hoe kan ik een auto voor de gunstige weekend- en weektarieven van SIXT reserveren?

Na opgaaf van de reserveringsgegevens berekenen wij automatisch het meest gunstige online-huurautotarief voor jou. Deze omvat uiteraard ook onze gunstige week- en weekendtarieven. 

Waar kan ik een auto reserveren?

Het maken van een reservering kan op de volgende manieren: online via www.sixt.nl, via de SIXT app, persoonlijk bij een van de SIXT-vestigingen of telefonisch via 023 - 56 986 56.