Schade en verzekeringen

De corona-beperkingen worden steeds minder. Daardoor worden er ook veel meer auto’s gehuurd. Zoveel zelfs, dat onze klantenservice daar momenteel niet op is berekend. Via de telefoon zijn we daarom helaas slecht bereikbaar. Toch willen we ervoor te zorgen dat iedereen goed geholpen wordt met vragen over schades. Stuur deze daarom alsjeblieft naar: [email protected]

Als het onverhoopt gebeurt en je beschadigt je huurauto of je krijgt een ongeluk, zul je willen weten wat de beste manier van handelen is. Het eerste wat je moet weten is dat je in elke situatie SIXT zo snel mogelijk moet waarschuwen als je een ongeluk hebt in een van onze huurauto's. Voor andere schade moet je een schadeclaim invullen en wordt je geïnformeerd over wat er gedekt wordt door de beschermingsopties die je hebt gekozen. Voor antwoorden op je vragen over deze en andere schadeclaims en -situaties, zie het onderstaande gedeelte. 

Er is schade opgemerkt bij het inleveren van de auto. Wanneer ontvang ik bericht?

We nemen binnen 2-5 werkdagen contact met je op. Het kan soms voorkomen dat het langer duurt vanwege drukte of feestdagen.

Hoe word ik gecontacteerd?

Per e-mail, post of telefoon.

Ik heb een klacht over een schadeclaim, waar kan ik die indienen?

We zijn blij met je feedback en nemen je klacht of opmerking serieus. Zo kunnen wij onze producten en diensten constant verbeteren. Om de feedback zo goed mogelijk te kunnen verwerken vragen wij je om je klacht in te dienen via [email protected].

*Vergeet niet om het schadenummer erbij te vermelden*

Ik kan schriftelijk geen contact met jullie opnemen. Wat moet ik doen?

Neem dan telefonisch contact met ons op door te bellen met onze schade afdeling: 023-5698656.

Ik ben betrokken geweest bij een ongeluk, wat moet ik doen?

Dit staat beschreven op je huurovereenkomst en op het schadeformulier. Het schadeformulier vind je in het dashboardkastje van de auto.
 

  • Blijf kalm en zorg ervoor dat je veilig staat.
  • Bel 112 en contacteer de politie om aangifte te doen.
  • Verzamel de gegevens van alle betrokkenen.
  • Neem foto’s van de omgeving en de auto’s.
  • Vul het schadeformulier in met zoveel mogelijk gegevens.
  • Als je de auto niet meer kunt rijden, bel ons dan op 023-5698656.

Wat moet ik doen als ik schade aanricht bij een ander voertuig?

Contacteer de politie en informeer dat er een ongeluk heeft plaatsgevonden. Je kunt vervolgens contact met ons opnemen via 023-5698656. Kan je de auto nog rijden? Dan kun je de auto houden tot het einde van je huurperiode. Als dit niet het geval is kun je contact met ons opnemen via 023-5698656.

Wat moet ik doen in geval van diefstal?

In geval van diefstal dien je aangifte te doen bij de politie en de diefstal te melden bij SIXT op telefoonnummer 023-5698656.

Zijn ruiten en banden automatisch gedekt?

Nee, de huurder is verantwoordelijk voor schade aan ruiten en banden. Je kunt ervoor kiezen om hier extra dekking voor af te sluiten aan het begin van je huur.

Ik heb 0 euro eigen risico. Dekt dit alles?

Nee, 0 euro eigen risico heeft bepaalde uitzonderingen. Bekijk hiervoor onze algemene voorwaarden.

Hoe kan ik informatie inwinnen over de verzekeringen bij sixt?

Wanneer je een bepaalde autocategorie heeft gekozen, vind je onder de rubriek "Verzekeringen" per huurland een overzicht van verzekeringen. 

Ik maak mij zorgen om mijn huurauto, wie kan ik contacteren?

Maak je je zorgen over de staat van de auto? Neem dan contact met ons op via 023-5698656.

Mijn huurauto heeft schade die niet genoteerd staat op mijn huurcontract, wat moet ik doen?

Onze auto’s worden altijd gecontroleerd door getrainde medewerkers onze vestigingen Toch kan er ooit iets over het hoofd gezien worden. Volgens onze algemene voorwaarden, is het de verantwoordelijkheid van de huurder om de auto goed te controleren voor de start van de huur. Mocht er schade gevonden worden kun je dit melden bij de verhuurvestiging.

Kan ik mijn huurauto repareren?

Nee, onze auto’s kunnen niet gerepareerd worden door de huurder zelf. SIXT heeft geautoriseerde garages.

Hoe weet ik welke brandstof er in mijn auto moet?

Dit kun je vinden op de sticker aan de binnenkant van het brandstof klepje. Mocht dit niet het geval zijn, kun je contact opnemen via. Heb je de verkeerde brandstof getankt? Start de auto dan niet en rij niet verder. De auto voorzien van verkeerde brandstof valt niet onder de 0 euro eigen risico en de volledige reparatiekosten zullen bij jou komen te liggen.

Zijn er ook administratiekosten van toepassing bij schade afhandeling?

Ja, bij alle schadeclaims heb je te maken met een kleine toeslag van administratiekosten. Deze kosten worden bepaald door de hoogte van je factuur of claim.

Hoe werkt de facturatie?

Voor het ontvangen van de factuur zijn er verschillende mogelijkheden. Je kunt je rekening via de post of via e-mail ontvangen. Online heb je ook de mogelijkheid om een kopie van de rekening op te vragen. Bovendien is het mogelijk, dat je direct bij iedere SIXT vestiging of bij een SIXT Quick-Check-In automaat jouw huurauto betaalt. De SIXT Quick-Check-In automaten vind je op een aantal vestigingen in Duitsland.