Schade en verzekeringen

Als het onverhoopt gebeurt en je beschadigt je huurauto of je krijgt een ongeluk, zul je willen weten wat de beste manier van handelen is. Het eerste wat je moet weten is dat je in elke situatie SIXT zo snel mogelijk moet waarschuwen als je een ongeluk hebt in een van onze huurauto's. Voor andere schade moet je een schadeclaim invullen en wordt je geïnformeerd over wat er gedekt wordt door de beschermingsopties die je hebt gekozen. Voor antwoorden op je vragen over deze en andere schadeclaims en -situaties, zie het onderstaande gedeelte. 

Hoe kan ik informatie inwinnen over de verzekeringen bij SIXT?

Wanneer je een bepaalde autocategorie heeft gekozen, vind je onder de rubriek "Verzekeringen" per huurland een overzicht van verzekeringen. 

Wat moet ik doen in geval van diefstal?

In geval van diefstal dien je aangifte te doen bij de politie en de diefstal te melden bij SIXT op telefoonnummer 023-5698656.

Hoe werkt de facturatie?

Voor het ontvangen van de factuur zijn er verschillende mogelijkheden. Je kunt je rekening via de post of via e-mail ontvangen. Online heb je ook de mogelijkheid om een kopie van de rekening op te vragen. 

Bovendien is het mogelijk, dat je direct bij iedere SIXT vestiging of bij een SIXT Quick-Check-In automaat jouw huurauto betaalt. De SIXT Quick-Check-In automaten vind je op een aantal vestigingen in Duitsland.