Land-specifieke huurinformatie voor Sixt huurauto's

Toon de voorwaarden van een ander land



Tonen


Nederland - Personenauto's

Algemene huurinformatie

Belangrijke documenten

De huurder en de bestuurder moeten een geldig rijbewijs en een identiteitskaart of paspoort overleggen bij overdracht van het voertuig.

Rijbewijzen uit niet-EU-landen (met uitzondering van Zwitserland) worden geaccepteerd, wanneer:
a) zich in het paspoort geen visum bevindt.
b) de klant een visum in zijn paspoort heeft en op het tijdstip van de autohuur nog niet langer dan 6 maanden in Europa is. Als hij langer dan 6 maanden in Europa is, dan moet hij een rijbewijs uit een EU-land overleggen.

Een rijbewijs dat niet in Latijnse letters is opgesteld (Arabisch, Japans, Cyrillisch enz.) moet worden aangevuld met een internationaal rijbewijs. Bij rijbewijzen uit landen die het internationaal rijbewijs niet uitreiken is naast het originele rijbewijs een vertaling nodig door een erkende officiŽle instantie.
Link .

Leeftijdsbeperkingen

Voor de minimumleeftijd en het bezit van een rijbewijs gelden bepaalde regels die afhankelijk zijn van het betreffende voertuig en waarover u tijdens het boeken wordt geÔnformeerd. Principieel bedraagt de minimumleeftijd voor iedere bestuurder 21 jaar (rijbewijs minimaal 2 jaar). Afhankelijk van het voertuig kan worden afgeweken van de minimum leeftijd.

Aan bestuurders jonger dan 25 jaar wordt een toeslag in rekening gebracht.

Tariefinformatie

Algemeen

Als betaalmiddel worden alle krediet- en debetkaarten aanvaard van internationaal erkende creditcardmaatschappijen (Visa, MasterCard, American Express, Diners Club, Discover, JCB), alsook Airplus en Amex BTA/iBTA, terwijl alle prepaidkaarten niet worden aanvaard. Kaarten die overeenkomsten hebben met een prepaidkaart, of op een andere manier de typische karakteristieken van een creditcard missen (bijvoorbeeld, maar niet beperkt tot, omdat de kaart gekoppeld is aan een saldo op een bankrekening of omdat de uitgever van de kaart een betaling of autorisatie met een kaart kan weigeren) worden niet aanvaard. Het betalingsmiddel moet zijn uitgegeven op de naam van de bestuurder. Dit moet bij het afhalen van het voertuig worden overlegd en op het betreffende tijdstip geldig zijn. Het bedrag dat zal worden afgeschreven van uw betaalmiddel, is inclusief de huurprijs, alsmede alle bijkomende extra's en kosten.

De huur van voertuigen vanaf groep CLMR en hoger, zoals Special Cars (*F**, *T**, coupťs inbegrepen, bvb. CCAN), vindt uitsluitend plaats tegen overlegging van een door Sixt geaccepteerde credit card of een Sixt krediet-/legitimatiebewijs. Auto's uit alle overige autogroepen, zoals Multiseaters (IV**, SV**, FV**) kunnen ook op vertoon van een Maestro-/VPAY-kaart gehuurd worden. Betaling met een Maestro-/VPAY-kaart is niet toegestaan voor langetermijnverhuur (max. 27 dagen).

Sixt CarExpress cards (Advantage Circle) worden alleen in combinatie met een geldig betaalmiddel geaccepteerd.

Contante betaling is niet mogelijk.

Als zekerheid wordt bij het betaalmiddel een borgbedrag gedebiteerd. De hoogte van de borg is afhankelijk van de voertuiggroep van het gehuurde voertuig en van de volgende tabel:

PKW
Voertuiggroep Borgbedrag
M***, E***, CCCC, CCMR, CD**, CF**, CL**, CT**, CV**, CW**, CX**, CY**, I***, SD**, SF**, SW**, SV**, SX**, SY** Bedrag van de huur + 300,00 EUR
F***, P****, L*** Bedrag van de huur + 500,00 EUR
X***, Sports & Luxury (CCAN, SSMX, FCAR, LPAN, LSAN, LCMR, LFAJ, LZAR, LTAN, XJAN, XCAE, XSAR, XSAN, XXAX, XNAE, XSAE, XTAR, XFAN, XVAN) Bedrag van de huur + 3000,00 EUR

U vindt ons actueel voertuigoverzicht via deze link.

Houd er a.u.b. rekening mee dat betalingen met kredietkaart enkel in combinatie met de PIN-code aanvaard kunnen worden.

Prepaid-tarief - Nu betalen

Bij het boeken van een prepaidtarief wordt het betaalmiddel vůůr het begin van de huur direct belast met de totale huurprijs (incl. geboekte extra's en kosten). De bestuurder- en de betalingsgegevens worden vastgelegd bij de reservering en kunnen niet worden gewijzigd. Er wordt niet gestorneerd bij het niet afhalen, het later afhalen of vervroegd afleveren van het voertuig.

Omboeking

De boeking kan tot ťťn uur voor de geplande huurperiode worden gewijzigd. Hierbij gelden herboekingskosten van 29,99 EUR plus het eventuele verschil tussen het oorspronkelijke tarief en het tarief dat van toepassing is op de aangepaste huurperiode.
Een wijziging van een voorafbetaald tarief naar een niet voorbetaald tarief is niet mogelijk.

Annulering

De boeking kan voor het begin van de huur schriftelijk of online worden geannuleerd. In geval van een annulering zal het reeds betaalde voorschot voor de huur met de annuleringskosten worden verrekend. Voor reserveringen met een huurperiode van maximaal 3 dagen, bedragen de annuleringskosten 100% van de huurprijs (incl. geboekte extra's en toeslagen). Voor reserveringen met een huurperiode van meer dan 3 dagen, is de hoogte van de annuleringskosten afhankelijk van de geboekte huurprijs (incl. geboekte extra's en toeslagen) en bedragen de annuleringskosten naar verhouding 3 huurdagen.

Niet afhalen

Wanneer de huurder het voertuig niet afhaalt op het afgesproken tijdstip, wordt het reeds betaalde huurbedrag ingehouden.

Wijzigingen en annuleringen kunnen online of schriftelijk worden gedaan: Sixt BV, Kruisweg 791, 2132 NG Hoofddorp, Fax: +31 (0)23 5698650, Email: [email protected]

Dekkingsvoorwaarden

Wettelijke aansprakelijkheidsverzekering

De verzekeringsbescherming voor de gehuurde auto bestaat uit een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering met een maximale dekking bij personele en materiŽle schade van EUR 2,27 Mio.

Uitgezonderd van de verzekering is het gebruik van het voertuig voor het vervoer van gevaarlijke goederen. De verzekeringsdekking komt volledig te vervallen wanneer een niet geautoriseerde bestuurderhet voertuig gebruikt of wanneer de bestuurder van het voertuig niet in het bezit is van een geldig rijbewijs op het moment dat het geval voor de verzekering zich voordoet.

Dekking tegen de schade (incl. diefstaldekking)

Door afsluiting van een volledige dekking tegen de schade (incl. diefstaldekking) blijft bij schade aan het voertuig de aansprakelijkheid voor een bepaald eigen risico beperkt.

Sluit de huurder de dekking tegen de schade (incl. diefstaldekking) af, is hij aansprakelijk met eigen risico van EUR 900,00 tot EUR 5.000,00 afhankelijk van het voertuig. Tevens bestaat de mogelijkheid voor een lager eigen risico.

In het geval van opzettelijke schade of schade door zware nalatigheid kan de aanspraak op de overeengekomen volledig casco dekking (incl. diefstal dekking) worden verminderd of geŽlimineerd.

Wordt er geen volledig casco dekking (incl. diefstal dekking) overeengekomen, dan is de huurder verantwoordelijk voor alle schade aan de huurauto die niet aantoonbare schade door derden vertegenwoordigt en bepaald wordt door de volledige waarde van het voertuig.

Ruiten- en banden dekking

De Ruiten- en banden dekking biedt een bescherming voor schade aan banden, evenals de voorruit, de zijruiten en de achterruit met een eigen risico van EUR 0,00.

Roadside protection

Roadside protection biedt een meeromvattende pechhulp tijdens de huur en beschermt u in het binnen- en buitenland tegen hoge service- en reparatiekosten naar aanleiding van door u zelf veroorzaakte gebeurtenissen: ingesloten sleutels in het voertuig, panne door brandstofgebrek, starthulp bij lege accu, sleutelverlies en vastgereden auto.

Deze prestaties kunnen alleen verzocht worden door een beroep te doen op de 24/7 Roadside Assistance van Sixt. Deze bepaalt ook de aard en de omvang van de prestatie en streeft ernaar de huurder mobiel te houden. Voor zover niet door Sixt zelf in het kader van de Roadside Protection aangebracht, is de huurder aansprakelijk voor schade aan de huurauto.

Interieurbescherming

Door het afsluiten van de interieurverzekering kan de aansprakelijkheid worden teruggebracht tot een vooraf bepaald eigen risico of geŽlimineerd in geval van schade aan het interieur van het voertuig of vervuiling van het interieur.

Grensoverschrijdende huur en territoriale beperkingen

Territoriale beperkingen

De voertuigkeuze kan de toegang tot bepaalde landen beperken. Voor een beschrijving van deze toegangsbeperkingen zijn de landen verdeeld in drie zones.

Zone 1: Andorra, BelgiŽ, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Groot-BrittanniŽ, Ierland, ItaliŽ, Liechtenstein, Luxemburg, Monaco, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, San Marino, Spanje, Vaticaanstad, Zweden en Zwitserland

Zone 2: Estland, Hongarije, KroatiŽ, Letland, Litouwen, Polen*, SloveniŽ, Slowakije en TsjechiŽ*

Zone 3: Alle landen die niet in zone 1 of 2 liggen.

Personenauto's van Jaguar, Land Rover, Maserati, Tesla en Porsche, evenals alle cabrioletten mogen alleen rijden in zone 1.
Personenauto's van Audi, BMW, Volvo, Mercedes-Benz en Volkswagen mogen in zone 1 en in * gemarkeerde landen in zone 2 rijden.
Personenauto's van alle andere merken hebben toegang tot de zones 1 en 2.

De toegang tot de landen van zone 3 is voor geen enkel voertuig toegestaan.

Het lokale transport van het voertuig per veerboot is toegestaan, mits de bovengenoemde inreisbeperkingen in acht genomen worden. Schade die ontstaat tijdens de overtocht wordt dienovereenkomstig gedekt door de schadedekking indien deze is geboekt in het huurcontract.

Bij niet-nakoming van de voorwaarden voor rijden in het buitenland, verliezen alle beperkingen van de aansprakelijkheid hun geldigheid. Alleen de bescherming van de aansprakelijkheidsverzekering volgens de geldige internationale verzekeringskaart blijft bestaan.

Extras

One way huur

National

One-way huren binnen Sixt-locaties in Nederland zijn onder bepaalde voorwarden toegestaan, afhankelijk van het tarief.

Internationaal

Internationale one-way huren zijn alleen beschikbaar in geselecteerde landen tegen tarief-afhankelijke omstandigheden.

Bij onaangekondigde en ongeoorloofde enkele reis-huur, behouden wij ons het recht voor om een extra vergoeding in rekening te brengen.

Navigatiesysteem

Navigatiesystemen zijn bij boeking gegarandeerd beschikbaar.

Extra bestuurder

Er wordt een vergoeding in rekening gebracht voor extra bestuurders. Alleen de in de huurovereenkomst vermelde personen met geldig rijbewijs mogen in het voertuig rijden.

Baby- en kinderstoeltjes

Babystoelen, kinderstoelen en stoelverhogers voor kinderen van 0 tot 36 kg zijn bij boeking gegarandeerd beschikbaar (groepen 0+, 0, 1, 2 en 3).

Voertuig tanken

Indien gewenst, zal uw voertuig na aflevering volgens de in de vestiging actueel beschikbare condities worden volgetankt.

Als alternatief kunt u bij het huren ook een volle tank brandstof kopen voor een prijs die concurreert met die van plaatselijke tankstations, waardoor u de auto met lege tank kunt retourneren. Er wordt geen geld teruggegeven voor ongebruikte brandstof.

U kunt ook een tankservice boeken tegen een vergoeding en het voertuig met lege tank terugbrengen. De bijgetankte liters zullen worden aangerekend tegen een prijs die concurrerend is met lokale tankstations, naast de eerder genoemde tankservicetoeslag. Onder voorbehoud van beschikbaarheid, enkel bij geselecteerde stations.

Afleveren en ophalen

Het afleveren en ophalen is tegen vergoeding beschikbaar bij uw Sixt-vestiging.

Deze service is op aanvraag tegen betaling van extra reserveringskosten op specifieke vestigingen buiten openingstijden beschikbaar.

Winteruitrusting

Voor winterbanden wordt een vergoeding in rekening gebracht.

Winterbanden kunnen momenteel alleen op het station worden gereserveerd, afhankelijk van de beschikbaarheid.

Andere kosten en balasting

Lokatietoeslag

Bij huur op luchthavens en treinstations wordt een lokatietoeslag berekend.

Buiten openingstijden

Service buiten kantoortijden is beschikbaar bij bepaalde garages. Hiervoor geldt een vergoeding.

Administratievergoeding voor de behandeling van wetsovertredingen (misdrijven, ordeverstoring, enz.)

Voor de behandeling van overtredingen tegen verkeers- en ordevoorschriften, eigendomsverstoringen en andere wetsovertredingen brengt Sixt een administratievergoeding in rekening voor een bedrag van EUR 29,00, tenzij de huurder bewijst dat Sixt geen of aanzienlijk minder kosten en/of schade heeft geleden.

Flexi Retourgarantie

Plannen kunnen veranderen. Als flexibele mobiliteitspartner passen we ons graag aan uw plannen aan. Dankzij onze Flexi Retourgarantie heeft u de vrijheid om het voertuig op elk gewenst moment, ongeacht uw huurovereenkomst, terug te brengen naar een daarvoor geautoriseerde vestiging van Sixt.

Geef uw gewijzigde plannen tijdens de huurperiode telefonisch aan ons door via telefoonnummer +31 (0) 23 569 86 56 of rechtstreeks bij een van onze vele vestigingen en laat uw huurovereenkomst door onze medewerkers aanpassen. Op deze manier kunnen wij ons aanpassen aan uw gewijzigde plannen.

Flexi Retourgarantie in het tarief later betalen

Als u uw voertuig eerder inlevert dan in het huurcontract is overeengekomen, brengen wij de huurprijs volgens het huurcontract in rekening. U krijgt dan voor de niet gebruikte huurdagen een gedeeltelijke korting.

Flexi Retourgarantie in het tarief nu betalen

Bij het boeken van een prepaid-tarief, er wordt niet gestorneerd bij vervroegd afleveren van het voertuig. Raadpleeg voor meer informatie de sectie prepaid-tarief - nu betalen.

Flexi late teruggave in beide tarieven (later betalen & nu betalen)

Als u uw voertuig later terugbrengt dan in het huurcontract is overeengekomen, kunnen u als gevolg van deze huurverlenging extra dagen in rekening worden gebracht. De prijs hiervoor is gebaseerd op de kortere huurperiode. Indien u ons niet op de hoogte brengt van de huurverlenging, brengen wij extra servicekosten van 12,10 EUR in rekening voor de Flexi Return Service.

Flexi Retourlocatie in beide tarieven (later betalen & nu betalen)

Als u het voertuig terugbrengt naar een andere vestiging dan de vestiging die in de huurovereenkomst staat vermeld, wordt voor de Flexi Retourlocatie een servicetoeslag ter hoogte van 19,99 euro in rekening gebracht, tenzij we al van tevoren over de veranderingen in de huurovereenkomst zijn geÔnformeerd.

Productinformatie Sixt+

Algemeen

Een maand staat gelijk met een periode van 30 dagen; er geldt een minimumperiode van 30 dagen. Wanneer de minimumperiode verstreken is, wordt het contract automatisch telkens opnieuw verlengd met 30 dagen. U kunt het contract op elk moment opzeggen door het voertuig terug in te leveren bij een Sixt-vestiging. Wanneer het voertuig wordt ingeleverd bij een Sixt-vestiging wordt dit beschouwd als een gewone opzegging van het lopende contract, waarbij de inleveringsdatum geldt als het einde van de facturatieperiode van 30 dagen. Sixt kan een contract ten vroegste 3 maanden na de start van het contract opzeggen.

Leeftijdsbeperkingen

Bij een Sixt+ Auto-abonnement zijn er enkele regels van toepassing over de minimumleeftijd en het bezit van een rijbewijs. In principe bedraagt de minimumleeftijd voor elke bestuurder 21 jaar (minstens 2 jaar in het bezit van een rijbewijs). Afhankelijk van het voertuig zijn er afwijkingen mogelijk op de minimumleeftijd.

Bestuurders jonger dan 25 jaar betalen een toeslag van 59,99†EUR per maand.

Sign-up fee

Per contract/programma wordt eenmalig een inschrijvingsbedrag in rekening gebracht. Het inschrijvingsbedrag wordt tijdens het boekingsproces weergegeven.

Ruiten- en banden dekking

De Ruiten- en banden dekking biedt een bescherming voor schade aan banden, evenals de voorruit, de zijruiten en de achterruit met een eigen risico van EUR 0,00.

Indien gekozen wordt voor een dekking tegen schade en diefstal met een verminderd eigen risico, zal de klant aansprakelijk gehouden worden voor een eigen risico van EUR 1.000,00 per schadegeval.

Indien gekozen wordt voor een dekking tegen schade en diefstal met een minimaal eigen risico, zal de klant aansprakelijk gehouden worden voor een eigen risico van EUR 500,00 per schadegeval.

Wanneer de huurder deze bescherming niet wil, is hij volledig aansprakelijk voor de omvang van de schade.

Voertuigwissel

Sixt-voertuigen hebben een beperkte gebruiksperiode en kilometerstand. Daarom behoudt Sixt tijdens de contractperiode het recht op een inruil van het voertuig wanneer de maximale gebruiksperiode of kilometerstand is bereikt. Indien een voertuigruil nodig blijkt te zijn, word je ruim van tevoren door de vestiging gecontacteerd en ben je verplicht het voertuig op de afgesproken datum aldaar in te leveren. Je krijgt dan een gelijkwaardige auto terug.

Wordt een voertuig niet op de afgesproken inruildatum ingeleverd, dan worden servicekosten t.h.v. 500,00 EUR in rekening gebracht.

Afhankelijk van de beschikbaarheid kunt u het voertuig op verzoek omruilen voor een ander model. Per omruilprocedure die door de klant wordt aangevraagd, wordt een vergoeding van 49,00†EUR in rekening gebracht, ongeacht of het nu om een voertuigmodel van dezelfde of een hogere/lagere voertuigcategorie gaat. Als u ruilt voor een voertuigmodel uit een andere categorie dan het geboekte model, worden de gewone tarieven als volgt aangepast:
1. Een omruiling naar een hogere categorie leidt tot in het in rekening brengen van de hogere categorie voor de volledige begonnen factureringsperiode van 30 dagen. 2. Een omruiling naar een lagere categorie leidt alleen tot een prijsaanpassing in de volgende factureringsperiode van 30 dagen.

Garantie van vervangwagens

Gratis vervangwagen bij zelf veroorzaakte onopzettelijke schade. Voor een maandelijks bedrag van 14,99†EUR krijgt u met een SIXT+ abonnement de garantie dat u mobiel zult blijven met een vervangwagen, zelfs in het onwaarschijnlijke geval van een zelf veroorzaakt ongeval. U hoeft niet te wachten op de reparatie van uw abonnementsvoertuig en bent direct mobiel.

Kosten voor het niet melden van de kilometerstand

Aan het einde van de maand wordt u gevraagd om de huidige kilometerstand van het voertuig in te voeren. U kunt deze gegevens direct in de app invoeren. Bij een eerste keer dat u dit niet invoert, brengen wij 9,99 EUR administratiekosten in rekening. Voor elke extra melding van een niet ontvangen huidige kilometerstand brengen wij u 19,99 EUR in rekening.

Inleveren van het voertuig

Hoewel de mogelijkheid bestaat het contract op elk moment op te zeggen door het voertuig in te leveren bij een Sixt-vestiging, dient de klant de teruggave van het voertuig minstens 7 dagen voor het einde van de lopende factureringsperiode te melden via de Sixt-applicatie. Er wordt dan een bindende inleverdatum bij een Sixt-vestiging overeengekomen.

Ongepland inleveren

Er wordt een extra servicevergoeding van 19,99†EUR aangerekend als
u geen inleverdatum afspreekt en de wagen onaangekondigd bij een Sixt-vestiging inlevert of
u akkoord bent gegaan met een inleverdatum, maar deze datum niet naleeft of
u akkoord bent gegaan met een inleverdatum, maar het voertuig bij een andere Sixt-vestiging inlevert dan de vestiging die werd opgegeven bij de inleverdatum.

Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW (voor zover BTW verschuldigd is).
Voor zakelijke klanten met individuele overeenkomsten kunnen andere prijzen en voorwaarden gelden.
Printen